Czy znajomość języka obcego pomoże w karierze?

i

Autor: Pracuj.pl Czy znajomość języka obcego pomoże w karierze?

Czy znajomość języka obcego pomoże w karierze?

2019-02-11 12:00

Zainteresowanie nauką języków obcych w dzisiejszych czasach nadal jest bardzo wysokie. Oprócz języka angielskiego i niemieckiego, coraz większą popularność zyskują również inne, jak dotąd mniej popularne języki, takie jak: hiszpański, norweski czy szwedzki. Czy przekłada się to na karierę zawodową?

Języki obce w pracy

Informacje umieszczone na portalu Pracuj.pl, jednoznacznie wskazują, że pracodawcy coraz częściej poszukują pracowników, którzy potrafią posługiwać się co najmniej jednym językiem obcym. Co więcej taki wymóg pojawia się w najróżniejszych branżach, nie istnieje bowiem wąski obszar, dla którego znajomość języka obcego jest obligatoryjna. Przeglądając oferty pracy można natomiast trafić na kategorie, w których niemal 80% ofert zawiera taki wymóg.

Czy znajomość języka obcego jest konieczna?

Oczywiście można pracować w naszym kraju i posługiwać się jedynie rodzimym językiem. Należy jednak mieć na uwadze, że część stanowisk będzie wówczas poza naszym zasięgiem. Najczęściej dotyczy to takich sektorów jak:

    • zakupy,
    • public relations,
    • IT administracja,
    • IT rozwój oprogramowania,
    • marketing,
    • doradztwo/konsulting.

Są to bardzo często stanowiska specjalistyczne, które wymagają nawiązywania kontaktów zagranicznych i prowadzenia negocjacji z klientami spoza naszego kraju. W takim przypadku brak znajomości języka nie wchodzi w grę.

Czy znajomość języka obcego pomoże w karierze?

i

Autor: Pracuj.pl Czy znajomość języka obcego pomoże w karierze?

Osoby nie posługujące się językiem obcym, najczęściej znajdują zatrudnienie w branżach takich jak:

    • zdrowie/uroda/rekreacja
    • call center,
    • budownictwo,
    • nieruchomości,
    • produkcja,
    • sektor publiczny,
    • obsługa klienta.

Nie jest to oczywiście regułą, ponieważ istnieją przedsiębiorstwa zatrudniające na przykład pracowników do call center, wobec których wymaga się znajomości języka obcego. Dotyczy to jednak częściej obsługi połączeń przychodzących. W zdecydowanej większości ogłoszeń, która dotyczyła obsługi połączeń wychodzących, taki wymóg nie jest stawiany.

Jakie języki wybrać?

Wciąż najbardziej popularnym zestawieniem jest znajomość języka angielskiego i niemieckiego. Taki trend utrzymuje się już od wielu lat. Popularnym duetem poszukiwanym przez pracodawców jest również język angielski i francuski oraz francuski i niemiecki.

Znajomość jakiegokolwiek języka obcego może być plusem w oczach przyszłego pracodawcy. Świadczy to bowiem o chęci rozwoju i samodokształcania się pracownika. Dlatego warto brać udział w kursach językowych i samemu doskonalić się w nauce wybranego języka. Z pewnością przyniesie to wymierne korzyści dla rozwoju kariery zawodowej.

Artykuł sponsorowany