We Wrocławiu odbyła się konferencja dla młodych przedsiębiorców, na której można było się nauczyć jak wykorzystać media społecznościowe w biznesie. Na przykład chodzi o to, że sieć pozwala szybko wymieniać się komentarzami między firmą a internautami:
- Ponad 84% procent ludzi, którzy korzystają z Facebooka w Polsce, ma połączenia z biznesami, czyli obserwują różne firmy, odwiedzają strony i w końcu korzystają z różnych produktów - tłumaczy Robert Bednarski, szef Facebooka w Europie Środkowo – Wschodniej.
Trzeba się pokazać
Dzięki różnym internetowym narzędziom wiele wrocławskich firm już ma więcej w portfelach:
- Wcześniej nasza działalność opierała się głównie na szkoleniach i sprzedaży lokalnej, a w tej chwili jesteśmy przede wszystkim sklepem internetowym – opowiada Maciej Rokicki z Procosmetics.
- Zaczęliśmy pokazywać nasze produkty ludziom w sieci: pisać o nich, mówić. W ten sposób zbudowaliśmy już społeczność ponad 50 tysięcy osób, do których docierają informacje o sprzedawanych przez nas rzeczach - wyjaśnia Tymek ze sklepu Pan Pablo.
Rządzą na YouTube
Biznes w sieci wyczuli również wrocławscy youtuberzy. SadamTV, Radzka, czy Red Lipstick Monster. Uczyli się na własnych błędach i doświadczeniach innych. Teraz są popularni i zarabiają dzięki obecności w sieci.
Zobaczcie jak robi to Radzka:
Więcej w materiale reportera Radia ESKA Wojtka Góralskiego: