Stacje i perony na dolnym Śląsku w końcu zaczynają wyglądać, jak na XXI wiek przystało. Wyremontowane już są te na trasie z Wrocławia do Poznania, m.in. w Żmigrodzie, Obornikach Śląskich i Osoli. Teraz PKP poprawia trasę z Wrocławia w Karkonosze.
- Polskie Linie Kolejowe inwestują w modernizacje stacji Jelenia Góra prawie 24 mln zł. Dzięki temu będziemy mieć wyższe, wygodniejsze perony z nowymi windami i z odnowionymi wiatami. Również zmieni się korzystnie dla pasażerów przejście podziemne – opowiada Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP PLK.
Posłuchaj wypowiedzi Mirosława Siemieńca:
Te trasy pokonamy szybciej
Na całej trasie Wrocław – Jelenia Góra remontowane są stacje i perony. Wcześniej pokonanie tej trasy zajmowało 3,5 godziny. Już teraz trwa nieco ponad 2, a celem jest zejście także poniżej tego wyniku.
Jeszcze w tym roku zakończą się prace na odcinkach Wojanów – Jelenia Góra i Smolec – Kąty Wrocławskie oraz ruszą remonty pomiędzy Marciszowem, a Janowicami Wielkimi.
- Sam budynek dworca jest już odnowiony, więc nie robi jakiegoś fatalnego wrażenia. Natomiast kiedy już wchodzimy na perony, otwieramy drzwi i czujemy się tak, jakbyśmy się znaleźli za czasów komuny. Nic nie jest odnowione, a brzydki zapach uderza w nos – żalą się pasażerowie.
Posłuchaj wypowiedzi pasażerów:
Niepełnosprawnym będzie lżej
Jeszcze w tym roku mają zostać też zainstalowane windy dla niepełnosprawnych w Oleśnicy i Legnicy. Ponadto planowane są modernizacje stacji na trasie Wrocław – Oleśnica oraz zmiany ruchu drogowego na ul. Boya-Żeleńskiego we Wrocławiu.
Sprawie przyglądała się reporterka Radia ESKA, Ewelina Wąs.