Wrocławski Program Tramwajowy zakłada, że w w przeciągu najblizszych 20 - 30 lat powstanie ponad 60 kilometrów tras tramwajowych. W ciągu najbliższych pięciu lat zyskamy łącznie około 15 kilometrów szyn dla tramwajów.
- Mówimy o przedłużeniu linii nowodworskiej do linii kolejowej, o przedłużeniu linii w kierunku na Ołtaszyn oraz o Swojczycach. Oprócz tego około 40 inwestycji. Kwestia po prostu zaprojektowania, rozpisania wszystkiego w czasie - wyjaśnia Rafał Dutkiewicz, prezydent Wrocławia.
Zadanie, które urzędnicy chcą zrealizować do 2022 roku to także trasy tramwajowe Długa - Popowicka, Hubska, Sępolno - Swojczyce oraz Ołtaszyn (od parku Południowego).
Dodatkowo w ciągu pięciu lat ma powstać minimum jedna nowa zajezdnia, a MPK ma zakupić więcej tramwajów.
Tu na tramwaje jeszcze poczekamy...
Połączenia tramwajowe, które będą realizowane po 2022 roku to: Jagodno, Borowska, Psie Pole, Muchobór Wielki, Maślice oraz Bartoszowice. Wtedy też miasto być może zainwestuje w trasę na Suchej i wybuduje drugi tor dla tramwajów na Szewskiej.
Polecany artykuł:
- Jest mnóstwo zadań i one w zasadzie w dużej części są pilne i potrzebne, ale niestety nie można zrobić wszystkiego na raz. Jest to czasami bolesna konieczność. To, co zostało wybrane jest potrzebne najpilniej. Trzeba jednak przy tym wszystkim pamiętać o budżecie: ograniczeniach i możliwościach - tłumaczy Maciej Kruszyna z Politechniki Wrocławskiej.
W długoletnich planach jest również tramwaj na Borowską, Muchobór Wielki i Bartoszowice."
Więcej w materiale reporterki Radia ESKA Eweliny Wąs: