Nowa flota, składająca się wyłącznie z modeli Volvo 8900, powstanie na zamówienie firmy Nobina i obsługiwać będzie dwa obszary. Pierwszy z nich to strefy podmiejskie Sztokholmu, gdzie nacisk kładzie się zwłaszcza na sporą pojemność pasażerską, drugi zaś to region Värmland, gdzie potrzebne były pojazdy o wysokim poziomie komfortu, zaprojektowane z myślą o jeździe po drogach regionalnych.
- Volvo 8900 jest elastycznym modelem, który spełnia wymagania na przykład w zakresie obniżonego wejścia lub niskiego wpływu na środowisko, stawiane zarówno przez nas, jak i przez nordyckie firmy dokonujące zakupów transportowych. To zamówienie jeszcze bardziej umacnia naszą długoletnią współpracę z Volvo Buses – zapowiadał w oficjalnym komunikacie Martin Atterhall, Fleet Manager w firmie Nobina.
Pierwsze autobusy trafią do Szwecji już w czerwcu
Wszystkie zamówione pojazdy będą niskopodłogowe i wyposażone w 8-litrowy silnik Volvo Euro 6 biodiesel o mocy 320 koni mechanicznych. 70 z nich ma być dwuosiowych, pozostałych 206 – trzyosiowych, o długości od 12 do 14,8 metra.
Także przedstawiciele Volvo Buses nie kryją radości z zawartej dopiero co transakcji:
- Jesteśmy bardzo zadowoleni oraz dumni ze złożonego przez firmę Nobina zamówienia, które jest największym pojedynczym zamówieniem na szwedzki rynek w naszej historii. Postrzegamy je jako dowód na to, że podążamy w dobrym kierunku, zarówno jeśli chodzi o naszą ofertę produktową, jak i o współpracę z Nobiną – tłumaczył w komunikacie prasowym Andreas Baljhagen, Key Account Manager w Volvo Buses.
Volvo stawia na ekologię i produkuje elektryczne autobusy
Na tym sukcesie Volvo jednak nie poprzestaje. Ostatnio zaprezentowany został także elektryczny autobus szwedzkiej marki, który ma zrewolucjonizować miejską komunikację. Co prawda do masowej produkcji wejdzie on dopiero w 2017 r., ale kampania promocyjna już ruszyła z impetem.
Zobacz film promocyjny elektrycznego autobusu od Volvo: