Modernizacja dwóch dworców i budowa stacji przesiadkowej o wartości 77,5 mln zł - przewiduje kontrakt podpisany we Wrocławiu przez PKP PLK. Nowa stacja powstanie w Wałbrzychu Śródmieściu. Zmodernizowane zostaną stacje Świebodzice oraz Wałbrzych - Szczawienko.
Na stacji w Świebodzicach
Będą zbudowane nowe, dłuższe ( do 300 m) i wyższe perony, lepiej dostosowane do obsługi pociągów dalekobieżnych. Będą wyposażone w ławki i system oznakowania oraz rozkłady jazdy. Zostanie zachowany historyczny charakter wiaty, a nawierzchnia peronów będzie wykonana z kostki granitowej.
Pociągi pojadą przez stację ok. 20 km szybciej, z prędkością 60 km/h. Szybszy przejazd pociągów przez stację umożliwią nowe tory i sieć trakcyjna oraz rozjazdy. Wymiana urządzeń sterowania ruchem zwiększy poziom bezpieczeństwa.
Na stacji Wałbrzych Szczawienko
Podróżni będą korzystać z przebudowanego, wyższego peronu. Zamontowane zostaną wiaty i ławki, nowe oświetlenie i nagłośnienie. Stacja będzie wyposażona w nowe urządzenia sterowania ruchem, które wspólnie z wymienioną siecią trakcyjną i zmodernizowanymi torami umożliwią jazdę pociągów z prędkością do 100 km/h.
Modernizacją objętych zostanie również 8 obiektów – w tym most i wiadukt (nad ul. Stacyjną). Konstrukcje budowli zostaną odnowione i wzmocnione.
Wałbrzych Śródmieście
Będzie nowym punktem, usprawniającym połączenia aglomeracyjne w Wałbrzychu. Przystanek byłby w odległości niespełna dwóch kilometrów od stacji Wałbrzych Miasto, w kierunku stacji Wałbrzych Fabryczny. Zaplanowana jest budowa dwóch 300 m peronów. Byłyby połączone przejściem podziemnym i wyposażone w wiaty, oświetlenie i system informacji podróżnych.
Modernizacja stacji i przystanków w regionie Wałbrzycha objęła dotychczas m.in. stację Wałbrzych Miasto oraz Boguszów Gorce, Marciszów. Dzięki modernizacji linii Wrocław - Wałbrzych - Jelenia Góra kolej staje się coraz częściej wykorzystywanym środkiem transportu. Czas przejazdu ze stolicy Dolnego Śląska do Jeleniej Góry skrócił się do 1h 45 min.
Wartość zawartej umowy wynosi 77,563 mln zł (netto). Realizacja zostanie ukończona w 2020 r. Wykonawcą jest konsorcjum: INFRAKOL sp. z .o.o. i Track Tec Construction sp. z o.o.