Dolnoślązaczka straciła 2,5 tysiąca złotych. Przez SMS-a! (zdjęcie poglądowe)

i

Autor: Kaboompics/PD/pixabay.com Dolnoślązaczka straciła 2,5 tysiąca złotych. Przez SMS-a! (zdjęcie poglądowe)

Dolnoślązaczka straciła 2,5 tysiąca złotych. Przez SMS! Jak nie dać się oszukać? [RADY]

2019-03-07 11:35

Oszustom udało się nabrać 45-letnią mieszkankę Złotoryi. Wszystko zaczęło się od niewinnie wyglądającej wiadomości SMS...

Mieszkanka Dolnego Śląska z nieznanego numeru dostała SMS z informacją o konieczności uregulowania niedopłaty wraz z odnośnikiem do strony internetowej. Po kliknięciu w otrzymany link, została przekierowana na stronę bankowości elektronicznej. Za jej pośrednictwem przelała kilka złotych. Z przerażeniem odkryła potem, że z jej konta pobrano znacznie wyższą kwotę, 2,5 tysiąca złotych.

Jak to się stało? Został przekierowana na fałszywą stronę, gdzie udostępniła oszustom swoje login i hasło do banku.

- Apelujemy o zachowanie wszelkiej ostrożności oraz nie otwieranie dołączonych do wiadomości załączników niewiadomego pochodzenia, które mogą zawierać wirusy lub inne złośliwe oprogramowanie - mówi Kamil Rynkiewicz z Komendy Wojewódzkiej Policji we Wrocławiu.

>>> Aż 18°C dziś na termometrach, ale weekend deszczowy. Pełnia wiosny we Wrocławiu [POGODA]

Jak nie dać się oszukać?

Policjanci radzą:

1. Nie wchodzić na stronę internetową banku za pośrednictwem linków znajdujących się w przychodzących SMS-ach lub mailach.

Używajmy do tego celu adresu podanego przez bank, z którym podpisaliśmy umowę o otwarcie i prowadzenia rachunku bankowego. Nie jest również wskazane wykorzystywanie mechanizmu tzw. „Zakładek” lub „adresów Ulubionych”, gdyż istnieją szkodliwe obiekty, które potrafią modyfikować zachowane tam adresy.

2. Nigdy nie używać wyszukiwarek internetowych do znalezienia strony logowania banku.

Wyszukane w nich linki mogą prowadzić do fałszywych stron lub stron zawierających wirusy.

>>> Wrocławska cukiernia przeprasza za "pogrzebowy" żart

3. Przed zalogowaniem sprawdzić, czy połączenie z bankiem jest bezpieczne.

Adres witryny internetowej banku powinien rozpoczynać się od skrótu: "https://", a nie "http://". Brak litery "s" w skrócie "http" oznacza brak szyfrowania, czyli, że Twoje dane są transmitowane przez Internet tekstem jawnym, co naraża Cię na ogromne niebezpieczeństwo.

4. Sprawdzać prawidłowość certyfikatu.

Zanim wpiszemy identyfikator bądź login i hasło sprawdźmy, czy połączenie z bankiem odbywa się z wykorzystaniem szyfrowania. Jeżeli znajdziemy symbol kłódki, kliknijmy na niego dwa razy, aby sprawdzić, czy wyświetlony certyfikat jest ważny i czy został wydany dla Twojego banku. Jeśli certyfikat utracił ważność lub nie został wystawiony dla Twojego banku albo nie można go zweryfikować zrezygnuj z połączenia.

Czytaj także: Nie chcą zakładu produkującego kebab koło Milicza, bo boją się muzułmanów! [AUDIO]

ZOBACZ WIDEO: