Polecany artykuł:
Hyperloop wymyślił Elon Musk. Chce on zbudować system długich tuneli, w których panowałyby bardzo niskie ciśnienie powietrza. Byłyby to warunki podobne do tych, w jakich latają samoloty, co zmniejszyłoby opory maszyny i zużycie przez nią paliwa. W takich tunelach, bez kontaktu z podłożem, poruszałaby się specjalna kapsuła. Wykorzystywałaby ona magnetyczną lewitację i łozyska powietrzne. Maksymalna prędkość takiego pojazdu to aż 1200 kilometrów na godzinę!
Hyperloop we Wrocławiu?
Polska bierze teraz udział w prestiżowym konkursie Hyperloop One Global Challenge, który ma wyłonić miejsca, w których rewolucyjny pomysł będzie wprowadzony w życie. Trasa Wrocław - Warszawa jest jedną z 35 wyłonionych w plebiscycie dzieki staraniom grupy Hyper Poland - podaje spidersweb.pl.
Rząd zainteresowany Hyperloopem
Polecany artykuł:
“Współpraca pomiędzy Hyper Poland a Hyperloop One w ramach Hyperloop One Global Challenge ma pozytywny wpływ na możliwość szybkiego wprowadzenie systemu w Polsce” - tak w specjalnym oświadczeniu miała napisać Jadwiga Emilewicz, podsekretarz Stanu w Ministerstwie Rozwoju, cytowana przez spidersweb.pl.
Kiedy dowiemy się gdzie powstanie Hyperloop?
Po zakończeniu konferencji poświęconych Hyperloop, które odbywają się 28 lutego w Delhi, 6 kwietnia w Waszyngtonie oraz 27 kwietnia w Londynie mamy poznać zwycięzców ścisłego finału konkursu. Decyzja, o tym, gdzie zostanie wdrożony Hyperloop ma zostać podjęta w tym roku. Zdecyduje o tym grupa specjalistów: inżynierów, ekonomistów i fachowców od transportu.
Elon Musk jest organizatorem konkursu i to on zaprosił do stworzenia Hyperloopa firmy i uczelnie z całego świata. Nad projektem pracuje także grupa wywodząca się z Politechniki Warszawskiej. Obecnie to 25 osób, nie tylko z tej uczelni, ale także z Politechniki Wrocławskiej i firm projektowych. Przygotowali projekt i dostali się do drugiego etapu konkursu. W trzeciej części zawodów uczestnicy będą testować prototypy na specjalnym torze.
Szybko, ale czy komfortowo?
Pozostaje jeszcze pytanie jak skutki podróży znieśliby pasażerowie. Bowiem dla ludzkiego organizmu przyspieszenia w górę, w dół oraz na boki są szczególnie dokuczliwe. Jak oceniają specjaliści, trasa Hyperloop musiałaby więc być idealnie prosta by podróż nie była dla ludzi uciążliwa.
Chciałbyś podróżować Hyperloop z Wrocławia do Warszawy? Komentuj!