Pod koniec roku znów będzie można dojechać pociągiem z Wrocławia do Świdnicy. Od Sobótki Zachodniej do Świdnicy po nowych torach już prowadzony jest ruch towarowy. Obecnie kończy się układanie toru pomiędzy Wrocławiem a Sobótką. Ostatnimi odcinkami, na których uzupełnione będą podkłady i szyny są mijanki w Bielanach Wrocławskich oraz Kobierzycach.
- Prace obejmują przystanki oraz remont przejazdów kolejowo-drogowych – informuje Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. - Na skrzyżowaniach ustawiono już sygnalizatory urządzeń zabezpieczających. Roboty z branży automatyki i energetyki zapewnią właściwą pracę systemu sterowania ruchem pociągów. Przygotowywane do kursowania pociągów są mosty i wiadukty. Odnowiona została przeprawa nad rzeką Ślężą we Wrocławiu.
Między Wrocławiem a Świdnicą zlokalizowanych będzie 14 przystanków z nowymi peronami:
- Wrocław Wojszyce
- Wrocław Partynice
- Bielany Wrocławskie
- Domasław, Kobierzyce
- Wierzbice Wrocławskie
- Pustków Żurawski
- Rogów Sobócki
- Sobótka
- Sobótka Zachocdnia
- Szczepanów
- Marcinowice
- Pszenno
- Świdnica Przedmieście
We Wrocławiu pociąg będzie zatrzymywał się na dwóch przystankach: Wrocław Partynice i Wrocław Wojszyce. Przystanek Wrocław Partynice będzie bliżej ul. Zwycięskiej, a Wrocław Wojszyce przy ul. Grota-Roweckiego. Aby maksymalnie ograniczyć czas zamknięcia przejazdów kolejowo-drogowych, sąsiadujących z przystankami Wrocław Partynice i Wojszyce, perony usytuowano po obydwu stronach drogi. Ponadto na rogatkach Wrocławia znajdzie się przystanek Bielany Wrocławskie.
Na przystankach zamontowane zostanie jasne oświetlenie, wiaty, ławki i gabloty informacyjne. Perony zostaną dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się, a dla dojeżdżających do przystanków rowerem, zaplanowano stojaki na rowery.
Trasa z Wrocławia przez Sobótkę Zachodnią do Świdnicy ma ok. 60 km długości, a pociągi pasażerskie będą mogły jechać po niej z prędkością do 100 km/godz. Zakończenie prac przewidziano na koniec 2021 r.
W sierpniu 2020 roku został już przywrócony ruchu towarowy Sobótka Zachodnia – Świdnica. Na tym odcinku został położony nowy tor i odnowiono blisko 30 obiektów inżynieryjnych, w tym 6 mostów i 3 wiadukty. Inwestycja o wartości blisko 217 mln zł realizowana jest przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. z RPO Województwa Dolnośląskiego.