- Manchester i Newcastle znakomicie uzupełniają naszą angielską siatkę połączeń, a Belfast to pierwszy nasz kierunek w Irlandii Północnej. Podróżowanie na Wyspy Brytyjskie z Wrocławia stanie się jeszcze wygodniejsze. Dla fanów piłki nożnej najważniejsze może być to, że niedługo będą mogli bezpośrednio polecieć na mecz Realu albo Manchesteru United. Madryt wybiorą osoby, które chcą eksplorować piękną Hiszpanię. To znakomity punkt wypadowy do zwiedzania całego kraju – zapewnia Dariusz Kuś, prezes Portu Lotniczego Wrocław
W rozkładzie znajdzie się także połączenie na Maltę, które w poprzednich latach obsługiwane było tylko w sezonach letnich.
Więcej lotów z Wrocławia do Warszawy
We wrocławskiej bazie przewoźnika znajdzie się trzeci samolot, dzięki czemu zwiększy się częstotliwość lotów do Warszawy - z dwóch do trzech razy dziennie.
Kolejną istotną dla pasażerów zmianą będzie przeniesienie od 30 października lotów do Warszawy z Modlina na lotnisko Chopina. To bardzo dobra zmiana dla podróżnych, bo żeby dostać się do centrum Warszawy z Modlina, trzeba skorzystać z płatnego autobusu. Dzięki temu, że samoloty z Wrocławia będą lądować na lotnisku Chopina czas podróży skróci się o mniej więcej godzinę.
- Lotnisko w Modlinie ma ograniczoną przepustowość, która wynosi trzy i pół miliona pasażerów rocznie. W tej chwili zamierzamy obsłużyć w Warszawie sześćset pięćdziesiąt tysięcy pasażerów, w Modlinie dwa miliony osiemset. W związku z tym jest to absolutnie na granicy przepustowości portu lotniczego - tłumaczy Olga Pawlonka z linii Ryanair.
Wrocławskie lotnisko coraz bardziej popularne wśród zagranicznych turystów
Już teraz wrocławskie lotnisko obsługuje większą liczbę pasażerów i jest jednym z najlepiej zinformatyzowanych portów lotniczych w kraju. W pierwszym kwartale 2016 roku z dolnośląskiego portu lotniczego skorzystało 21 procent obcokrajowców więcej niż w roku ubiegłym, podczas gdy liczba polskich pasażerów wzrosła zaledwie o 7 procent.
Wrocławskie lotnisko oferuje teraz ponad 60 kierunków lotów, łącznie z połączeniami czarterowymi.
Posłuchaj materiału Damiana Bonarka: