Zobacz TO WIDEO:
Motocykl jest bardzo lekki. Waży około 120 kilogramów i na jednej baterii może przejechać nawet 90 kilometrów. Co ważne, podobnie jak i poprzednie maszyny, jednoślad został stworzony i zaprojektowany od podstaw przez studentów z Politechniki Wrocławskiej.
- Zaprojektowaliśmy własną konstrukcję nośną zbudowaną ze stopów aluminium. Zastosowaliśmy komercyjne zawieszenie sportowe. Z kolei silnik elektryczny o mocy 40 koni mechanicznych pozwala nam konkurować z najlepszymi motocyklami, które dostępne są na rynku - mówi Paweł Stabla z Koła Naukowego Pojazdów i Robotów Mobilnych.
I to z nie byle jakimi, bowiem o pojemności od 450 do 600 centymetrów sześciennych.
Podbić Rajd Dakar
Motocykl został stworzony z myślą o Rajdzie Dakar. Nic więc dziwnego, że młodzi konstruktorzy chcieliby w nim wystartować. To jest realne, ale nie będzie łatwe - przekonuje prof. dr hab inż. Lech Sitnik, opiekun Koła Naukowego Pojazdów i Robotów Mobilnych.
- Trzeba będzie częściej ładować akumulatory, a nawet je wymieniać bo na takim rajdzie nie ma czasu na ładowanie. Jest to przewidziane w ten sposób, że będą wyznaczone takie punkty z akumulatorami, gdzie będzie je można szybko wymienić i jechać dalej - tłumaczy profesor.
A wymiana akumulatora w tym motocyklu trwa zaledwie kilka sekund. Dodajmy, że to już siódmy motocykl elektryczny zbudowany przez wrocławskich studentów. Zanim jednak twórcy motocykla pojadą na Rajd Dakar, czekają ich zawody Smart Moto Challenge w Barcelonie.