- Ten rok na pewno możemy nazwać wyjątkowym. Nie tylko zniesienie pandemicznych obostrzeń, ale i wynajem 96 proc. dostępnej powierzchni oraz kontrakt sponsorski sprawiły, że zanotowaliśmy rekordowy przychód – ponad 19 mln zł. To niemal dwa razy więcej w porównaniu do lat sprzed pandemii COVID-19!– mówi Marcin Przychodny, prezes zarządu Stadion Wrocław Sp. z o.o.
Na Tarczyński Arenie Wrocław odbyły się dwa ogromne koncerty: Dawida Podsiadły i Kings of Leon. Był między innymi: mecz reprezentacji Polski, finał cyklu turniejów dla dzieci Tarczyński Arena Cup, motoryzacyjny Ultrace, Wrocław Stand-up Festival, American Cars Mania, Wrocławski Festiwal Dobrego Piwa i wiele innych. W sumie aż 250 dni było zajętych przez różnego rodzaju wydarzenia. Stadion odwiedziło ponad ćwierć miliona osób.
Tarczyński Arena Wrocław staje się także miejscem, w którym można spędzać czas na co dzień, np. korzystając z boiska koszykarskiej Strefy Betonu czy tras biegowych. W tym roku, na wiosnę, oferta zostanie poszerzona o Muzeum Śląska Wrocław i Sport Bar.
Pod koniec ubiegłego roku udało się również rozpocząć budowę największej w miejskim zasobie instalacji fotowoltaicznej. Niemal 1300 paneli umieszczonych na najwyższej kondygnacji wielopoziomowego parkingu wyprodukuje nawet 550 MWh rocznie. W długie i słoneczne letnie dni może zapewnić stadionowi nawet 100 proc. codziennego, biurowego zużycia energii elektrycznej, redukując emisję dwutlenku węgla o 420 ton rocznie. W samym 2023 roku powinna zwrócić się 1/3 kosztów inwestycji.

i
Artykuł sponsorowany