Jak wskazuje prezes MPK Wrocław Witold Woźny, każdej godziny ul. Legnicką porusza się kilkadziesiąt tramwajów. Remont newralgicznego odcinka zwiększy komfort i szybkość podróży. Wrocławian czekają zmiany w organizacji ruchu.
Etapy prac
Remont w ciągu ul. Legnickiej odbędzie się w 3 etapach:
- Etap: modernizacja torowiska z siecią trakcyjną od skrzyżowania z ul. Zachodnią do skrzyżowania z ul. Niedźwiedzią. W tym miejscu zostanie wymienionych ponad 1400 m toru pojedynczego szyn, 26 słupów trakcyjnych i 1 km sieci trakcyjnej.
- Etap: na odcinku Zachodnia – Niedźwiedzia, oprócz przejazdów drogowych i przejść dla pieszych, torowisko zostanie zabudowane roślinnością, powstanie nowe odwodnienie. Zielone międzytorze zyska przystanek tramwajowy Niedźwiedzia, nowa ekologiczna nawierzchnia zajmie aż 3558 mkw.
- Etap: modernizacja przejazdów na skrzyżowaniu ul. Legnickiej z Kwiską i Małopanewską, wymiana rozjazdu na wysokości zajezdni nr V. Torowisko zyska betonową zabudowę, zostanie odtworzona nawierzchnia asfaltowa. Na skrzyżowaniu ul. Legnickiej z Milenijną pojawi się nowy rozjazd tramwajowy.
Zmiany w komunikacji miejskiej
Jak tłumaczy dyr. Wydziału Transportu UM Wrocław Paulina Tyniec-Piszcz, aby możliwe było podróżowanie w zachodnie rejony miasta, tramwaje pojadą nową trasą – przez Popowice. W związku z tym pojawią się zmiany w komunikacji:
- tramwaje linii 3, 10, 20, 23 i 31 pojadą objazdem w obu kierunkach nowym torowiskiem od ul. Lotniczej i Milenijnej przez Popowice i Szczepin, włączając się w stały układ na Mostach Sikorskiego i Pomorskich;
- tramwaje linii 33 zostaną skrócone do pętli „Wrocławski Park Przemysłowy”, będą kursowały w obu kierunkach przez pl. Jana Pawła II i ul. Legnicką;
- na trasie od pl. Jana Pawła II do Pilczyc pojadą autobusy zastępcze linii 733, będą kursowały co 4 minuty w szczycie i co ok. 5-6 minut w pozostałych godzinach.
Artykuł sponsorowany