Wrocławskie tramwaje będą jeździć ciszej? MPK ma na to sposób

Wrocławskie tramwaje będą mniej hałasowały? Na siedmiu pętlach tramwajowych we Wrocławiu pojawią się smarownice. Dzięki nim wagony będą przejeżdżały ciszej oraz będą mniej zużywać szyny. MPK Wrocław ogłosiło przetarg na montaż kolejnych takich urządzeń.

Nowe smarownice zamontowano już na pętli Tarnogaj oraz na nowo wyremontowanym torowisku na skrzyżowaniu ul. Kołłątaja, Peronowej i Piłsudskiego. Wkrótce pojawią się też na pętli Biskupin. Przetarg na kolejne sześć został już ogłoszony. Dzięki nowym smarownicom, tramwaje będą przejeżdżały po łuku pętki ciszej oraz będą mniej zużywać szyny.

- Dzięki smarownicy, środek smarujący wydostaje się wprost na szynę, gdy tylko przejedzie po niej tramwaj. Wszystko bez udziału motorniczego - tłumaczy prezes MPK Wrocław Krzysztof Balawejder. - Szyny nie tylko eksploatują się przez to wolniej, ale także niwelujemy pisk, który powstaje, gdy tramwaj jedzie po łuku.

Jak zaznacza przewoźnik, środek smarujący nie zagraża środowisku i jest wykonany z bezpiecznych dla przyrody składników. Smar nie będzie także wydłużał drogi hamowania tramwaju, więc nie będzie obawy, że motorniczy straci kontrolę nad wagonem.

- Oprócz smarownic na Biskupinie i Tarnogaju urządzenia zainstalujemy na pętlach: Leśnica, Kromera, Sępolno, Księże Małe, Klecina i Oporów - dodaje Krzysztof Balawejder. - Nie wykluczamy, że w kolejnych latach będziemy je montować w innych miejscach.

MPK Wrocław inwestuje w nowe smarownice
Autor: MPK Wrocław
Nowy mural na wrocławskim Nadodrzu.