Przeszedł testy przeprowadzane przez samych pasażerów i końcowy egzamin. Można już korzystać z chatbota Portu Lotniczego Wrocław.
Do czego się przydaje?
- wyszukuje połączenia lotnicze
wysyła powiadomienia o statusie lotów
Chatbot udziela odpowiedzi w czasie rzeczywistym. Dzięki temu na przykład jadąc na lotnisko, otrzymujemy informację, o której godzinie otwiera się odprawa, kiedy rozpocznie się wejście na pokład czy też zamknie bramka.
>>> Z Wrocławia będzie można latać do Amsterdamu. Bilety już w sprzedaży
Lista pytań, na które odpowiada chatbot wrocławskiego lotniska została opracowana na podstawie danych zebranych od personelu lotniskowego, pytań zadawanych przez pasażerów na profilu lotniska na Facebooku, a także analizy informacji, których szukają użytkownicy strony internetowej portu. W razie potrzeby, jest też możliwość bezpośredniego kontaktu z moderatorem, który postara się jak najszybciej pomóc.
Chatbot plannerem podróży
Chatbot dysponuje wyszukiwarką połączeń zintegrowaną z popularnym Skyscannerem. Dzięki temu można szybko porównać ceny i od razu kupić bilet na wybrany rejs.
Jak korzystać z chatbota?
Do korzystania z chatbota wystarczy mieć zainstalowaną aplikację Messenger. Po wpisaniu: Port Lotniczy Wrocław, powita nas avatar lotniska.
- To rozwiązanie innowacyjne, do tej pory wprowadziły go tylko niektóre lotniska w Europie. Warto przy tym zauważyć, że nasz chatbot, w porównaniu z nimi, daje dużo bardziej zaawansowane funkcjonalności zwłaszcza w zakresie wyszukiwania połączeń lotniczych – przekonuje Dariusz Kuś, prezes wrocławskiego portu lotniczego.