Drogi Użytkowniku,

My, nasi Zaufani Partnerzy oraz inne podmioty z Grupy ZPR Media uzyskujemy dostęp i przechowujemy informacje na urządzeniu oraz przetwarzamy dane osobowe, takie jak unikalne identyfikatory i standardowe informacje wysyłane przez urządzenie, czy dane przeglądania w celu wyboru oraz tworzenia profilu spersonalizowanych treści i reklam, pomiaru wydajności treści i reklam, a także rozwijania i ulepszania produktów. Za zgodą użytkownika my i nasi partnerzy możemy korzystać z precyzyjnych danych geolokalizacyjnych oraz identyfikacji poprzez skanowanie urządzeń. Ponieważ cenimy Twoją prywatność, prosimy o zgodę na korzystanie z tych technologii poprzez kliknięcie "Akceptuję". Zgoda jest dobrowolna i zawsze możesz ją wycofać klikając w przycisk "Zmień ustawienia zgód" znajdujący się na dole strony.

Aby móc w pełni komfortowo i świadomie korzystać z naszych witryn, prosimy zapoznaj się z naszą Polityką Prywatności i Cookies. Dodatkowo informujemy że celami przetwarzania danych są: przechowywanie informacji, przechowywanie i dostęp do informacji, personalizacja, wybór i dostarczanie reklam, tworzenie raportów na temat reklam, wybór i dostarczanie treści, tworzenie raportów na temat treści, pomiary.

Dubaj zakochał się w ceramice z Bolesławca [WIDEO, GALERIA]

2021-12-09 16:29 Beata Olejarka
Autor: Beata Olejarka Agnieszka Jarmuło, Kierownik działu sprzedaży z Zakładów Ceramicznych Bolesławiec prezentowała najbardziej rozpoznawalne na świecie polskie wytwory ceramiczne

Zakłady Ceramiczne "BOLESŁAWIEC" to najstarsza polska wytwórnia ceramiki, która tworzy ręcznie dzieła sztuki na naturalnych glinach kamionkowych, których pokłady znajdują się w okolicach Bolesławca. Od początku do końca wszytko jest wykonywanie ręcznie i z najwyższą dbałością o szczegóły. fabryka z Bolesławca prezentowała swoje produkty na EXPO 2020, które odbywa się w Dubaju. Odwiedzający mogli sami przyozdobić swoje naczynia, a Emirowie zakochali się w naszych unikatowych skorupach, tak jak kocha je reszta świata.

Dolny Śląsk zbadał o to, by pokazać się z jak najlepszej strony  na EXPO 2020. Włożono mnóstwo wysiłku i pracy by polski pawilon przyciągał osoby, które chciałby w Polsce zainwestować. Wśród firm, które prezentowały się w Dubaju były Zakłady Ceramiczne "BOLESŁAWIEC". Granatowe kubki szybko skradły serca mieszkańców  Bliskiego Wschodu. Agnieszka Jarmuło, Kierownik działu sprzedaży Zakładów Ceramicznych Bolesławiec z optymizmem mówi o współpracy swojej firmy z Dubajem

- Zainteresowanie jest. Na pewno wrócimy z tarczą do Polski. Zdecydowanie gra warta świeczki i myślę, że ta nasza zapłonie na tych ziemiach na dłużej. Arabowie chcą mieć w swoich domach ceramikę unikatową i naprawdę wysokiego gatunku, a taki właśnie jest nasz produkt - mówiła.  

Historia bolesławieckiej ceramiki sięga kilka wieków wstecz.  Odkrycia archeologiczne potwierdzają informacje przekazywane przez źródła historyczne, świadczące o tym, że pierwsze naczynia ceramiczne powstały w mieście już w czasach średniowiecza. Najstarsza zbadana dotąd bolesławiecka garncarnia, działająca najprawdopodobniej od XVI do poł. XVII wieku, znajdowała się przy ul. Piaskowej w Bolesławcu. Jak dowiodły badania archeologiczne, powstawały w niej naczynia użytkowe o różnych formach (garnki, dzbany, miseczki, flasze, talerze, miski, patelnie, naczynka i słoje apteczne), a także kafle piecowe, figurki, skarbonki oraz ceramika techniczna (retorty). Przedmioty, kryte były szkliwami różnego rodzaju i barwy, niektóre posiadały bogatą dekorację plastyczną o wysokiej wartości artystycznej.

Twoja przeglądarka nie wspiera elementu wideo.

Już w 1762 roku Bolesławiec był jednym z liczących się w Europie ośrodków garncarskich. Wówczas Dubaj nie istniał jeszcze na mapach świata w takiej formie jaką widzimy dzisiaj. To miasto, które ma zaledwie kilkadziesiąt lat, ale jego zamożni mieszkańcy doceniają produkty z duszą warte swojej ceny. Wszystkie te wymogi spełnia ceramika z Zakładów Ceramicznych Bolesławiec, którą Emirowie pokochali niemal od pierwszego wejrzenia.  Trudno się dziwić, wszak granatowe kubki z białymi kropkami są niemal na całym świecie. Ludzie coraz częściej cenią rękodzieło, a to z Bolesławca jest na najwyższym światowym poziomie. Pasuje do wnętrz tradycyjnych i pięknie wygląda w nowoczesnej kuchni,  a przede wszystkim to rzecz którą kupujemy na lata, a na pewno z uznaniem przejmie je po nas kolejne pokolenie.  

Już przed wiekami w Bolesławcu wiedzieli, że towar wysokiej jakości docenią ludzie znający się na rzeczy.  Istotne znaczenie dla rozwoju bolesławieckiej kamionki miało założenie w 1897 roku Zawodowej Szkoły Ceramicznej (Keramische Fachschule Bunzlau), której pierwszym dyrektorem został Wilhelm Pukall – kierownik techniczny Królewskiej Manufaktury Porcelany w Berlinie. W szkole zatrudniano znakomitych specjalistów z zakresu technologii produkcji ceramiki oraz wybitnych artystów i projektantów. Nie tylko wykształcili oni kolejne pokolenia ceramików, ale także opracowali nowe technologie wytwarzania naczyń w formach przy użyciu masy kamionkowej oraz upowszechnili awangardowe kształty i dekoracje. Dzięki temu bolesławieckie wytwórnie bardzo szybko rozwinęły się i  znalazły uznanie w Europie i na świecie, które nie słabnie po dziś dzień.

Przez lata Zakłady Ceramiczne "BOLESŁAWIEC" rosły w siłę i budowały swoją markę na świecie. Zastrzegły wiele kształtów i wzorów wytwarzanych tylko w tej bolesławieckiej ceramice. Przede wszystkim stały się jedną z najbardziej rozpoznawanych polskich marek na świecie, za którymi zawsze szła wysoka jakość wykonania i prestiż. Z tym asortymentem, historią i niepowtarzanym towarem Zakłady Ceramiczne "BOLESŁAWIEC" pokazywały się na EXPO 2020 w Dubaju.

-Zakłady Ceramiczne „BOLESŁAWIEC” Sp. z o.o. są Oficjalnym Partnerem światowej wystawy. 2 moduły ceramiczne ZC „BOLESŁAWIEC” Sp. z o.o. przygotowane przez projektantkę dekoracji Panią Małgorzatę Szewc oraz projektantkę kształtów Panią Martę Małoszyc, są częścią instalacji „Polski Stół”, głównej atrakcji Pawilonu Polski w Dubaju. Hasło patronujące Polsce na Expo „Polska. Kreatywność inspirowana naturą”( Poland. Creativity inspired by nature ) wpłynęło na wybór materiału ( gliny ) i dekoracji zaprezentowanej na modułach. „Polski Stół” – na którym można zobaczyć elementy ceramiki bolesławieckiej, jest interaktywną instalacją multimedialną inspirowaną symboliką polskiego stołu. Wspiera międzykulturowe spotkania podkreślając znaczenie tradycyjnego powitania. Połączenie charakterystycznych dla naszego kraju surowców i materiałów, przedstawia bogactwo polskich źródeł naturalnych oraz form ich kreatywnego przetwarzania- przedstawia się najstarsza wytwórnia ceramiki z Bolesławca.

Jaką  pytanie jaką wartość ma udział w projekcie? Jakie jest spojrzenie na udział Polski w Expo 2020 Dubaj z perspektywy twórcy? Zakłady Ceramiczne Bolesławiec odpowiadają z dumą, wiedząc że prezentują towar luksusowy, w którym można się zakochać na pokolenia.

-Mówisz, słyszysz, czytasz Zakłady Ceramiczne „BOLESŁAWIEC” Sp. z o.o. i wiesz, że to jest Polska. Tysiące ręcznie zdobionych naczyń. Począwszy od tradycyjnych, kobaltowych pawich oczek, kwiatowych wielobarwnych bukietów po geometryczne stemple. Naczynia to propozycje na każdą porę dnia i na każdy stół, w każdym kraju. Tak więc Polska poprzez ręcznie malowane naczynia jest na całym świecie. Udział w projekcie pozwala nam na pokazanie innego oblicza firmy. Glina i naturalne farby są pretekstem do powstawania użytkowych naczyń i rzeźbiarskich form. Że możliwości materiałów i twórców są nieograniczone. Ceramiczne moduły specjalne Zakładów Ceramicznych „BOLESŁAWIEC” Sp. z o.o. to kompozycje surowców. Począwszy od kwarców, skaleni po rodzaje mas plastycznych i lejnych, aż do wyłaniających się z płaszczyzn, rzeźbionych i malowanych motywów stempla. Pokazanie poszczególnych etapów powstawania ceramicznych, użytkowych naczyń, ale w rzeźbiarski i malarski sposób. Gdzie ostateczny efekt oglądamy w obu przypadkach po wypale w piecu w temperaturze powyżej 1280oC- czytamy.

Agnieszka Jarmuło, Kierownik działu sprzedaży Zakładów Ceramicznych "BOLESŁAWIEC", która była jedną z przedstawicielek firmy na EXPO 2020 w Dubaju mówiła o tym jak wyjazd do Zjednoczonych Emiratów Arabskich był ważny i potrzebny

- Pokazanie swoich produktów to jedno. Pozwolenie Klientom samemu stworzyć swoje naczynia, wybrać kształty i wzory, dotknąć produktu i porozmawiać z nim tutaj to drugie. To zupełnie inny rynek i musimy go poznać, Klient musi poznać nas- relacjonowała- (...) Wszystko zaczynało się od tego, że jakaś pani przyszła pod polski pawilon i zaczynała stemplować i malować swój kubek. Po paru godzinach i kilu naczyniach była tak tym pochłonięta, że przyprowadzała koleżankę, męża czy współpracowników i zaczynały się rozmowy na innym poziomie. Takie, które zapewne pozwolą zagościć naszym naczyniom długo po tym jak nas już tutaj nie będzie- podsumowała Agnieszka Jarmuło.

Dolny Śląsk prezentował swoje bogactwo na EXPO 2020 w Dubaju m.in. dzięki działaniom Going Global- Dolnośląskiej Dyplomacji Gospodarczej, która pomagała w organizacji całego przedsięwzięcia i od początku współpracowała ze strona arabską i polskimi przedsiębiorcami.  Dzięki ich staraniom połączonym z odważnymi krokami jakie podjęły m.in. Zakłady Ceramiczne Bolesławiec firmy mogły się zaprezentować i odnieść takie sukcesy jak najstarsza  polska ceramika z Dolnego Śląska.

Oglądasz ultralekką wersję artykułu

Przejdź do pełnej wersji strony