MPK Wrocław wymienia i unowocześnia swój tabor. 1 września na ulice Wrocławia wyjedzie 60 nowoczesnych mercedesów. Zastąpią one wysłużone, kilkunastoletnie autobusy volvo. Dzięki kontraktowi z EvoBus Polska i Pekao Leasing miejski przewoźnik pozyska 31 krótkich autobusów solo oraz 29 przegubowych.
Nowe autobusy wyposażone są m.in. w monitoring, bogaty system informacji pasażerskiej z licznymi monitorami wewnątrz pojazdu oraz porty USB do ładowania smartfonów. Mercedesy Citaro posiadają również tzw. moduł rekuperacyjny, w którym magazynowana jest energia odzyskiwana podczas hamowania, co wpływa na mniejsze zużycie paliwa, a tym samym mniejszą emisją dwutlenku węgla.
Autobusy zostaną wydzierżawione na 10 lat. Koszt kontraktu to 122,5 mln zł.
Nowe mercedesy to już kolejne pojazdy tej marki, które pojawiły się w MPK Wrocław. W ostatnich dwóch przetargach na 60 i 50 autobusów spółka również zdecydowała się wybrać mercedesy citaro.
Łącznie w ciągu ostatnich dwóch lat w MPK Wrocław pojawi się 190 nowych autobusów – 60 w w 2018 roku oraz kolejne 50 w 2019 roku. W tym roku, oprócz 50 nowych mercedesów, po ulicach Wrocławia będzie jeździć 30 autobusów nowego podwykonawcy MPK - firmy Mobilis.
- Dzięki tym inwestycjom w tym roku 85 proc. wrocławskich autobusów będzie miało klimatyzację - mówi prezes MPK Krzysztof Balawejder. - Również wiek naszego taboru spadnie do niecałych 5 lat.
NOWE AUTOBUSY MPK WROCŁAW:
Mercedes-Benz Citaro 2 (przegubowy)
• Długość: 18,125 m
• Szerokość: 2,55 m
• Wysokość: 3,12 m
• Liczba miejsc siedzących : 39 + 1
• Liczba miejsc stojących: 102
Mercedes-Benz Citaro 2 (solo):
• Długość: 12,135 m
• Szerokość: 2,55 m
• Wysokość: 3,12 m
• Liczba miejsc siedzących : 30
• Liczba miejsc stojących: min. 52