Wizualizacje

Oto najwęższy przystanek tramwajowy w Polsce. Zniknie z ulicy!

2025-02-28 14:08

Przystanek na skrzyżowaniu ul. Drobnera i Dubois jest zmorą dla wielu pasażerów. Jest na nim tak wąsko i ciasno, że trzeba uważać, żeby nie wpaść na jezdnię. Ma się to wkrótce zmienić, bowiem Wrocławskie Inwestycje przygotowują się do budowy mini węzła przesiadkowego w tym miejscu.

Wrocław SE Google News
Autor:

Wrocław. Wyjątkowo ciasny przystanek zniknie z ulicy  

Na tę inwestycję pasażerowie czekają od lat. Bo od lat się o niej mówi – przystanek tramwajowy na skrzyżowaniu ul. Drobnera i Dubois jest wyjątkowo wąski, a przez to niebezpieczny. W końcu – wszystko na to wskazuje – będzie długo oczekiwana zmiana.

Wrocławskie Inwestycje zapowiedziały bowiem ogłoszenie przetargu na przebudowę skrzyżowania u zbiegu ulic Drobnera i Dubois.

- Przede wszystkim znikną istniejące przystanki tramwajowe na tej ulicy. Dzięki zmiany geometrii w układzie drogowym zaprojektowane zostały nowe bezpieczne perony przystankowe, na których będą mogły zatrzymywać się tramwaje i autobusy. Przy peronach, które są w projekcie odpowiednio wydłużone, będą mogły w danym kierunku zatrzymać się z powodzeniem dwa tramwaje albo tramwaj i autobus. Taka zmiana pozwoli przenieść w to miejsce przystanki z obrębu skrzyżowania, co poprawi przepustowość, zapewni wygodę pasażerom przy ewentualnych przesiadkach i ułatwi przejazd kierowcom. Powstanie mini centrum przesiadkowe - informuje spółka.

Na obu peronach pojawi się 8 drzew, a uzupełnieniem zielonej infrastruktury będą trejaże z pnączami. - W obrębie przebudowanego skrzyżowania planujemy wprowadzić m.in. ogrody deszczowe, a miejsca, w których nie możemy ze względu na bezpieczeństwo sadzić drzew, chcemy obsadzić różami. W sumie planujemy posadzić tu 19 drzew, 1375 szt. krzewów liściastych, 1525 szt. pnączy, 1080 szt. traw ozdobnych, 270 szt. półkrzewów, 270 szt. roślin cebulowych – przekazują Wrocławskie Inwestycje.

Zakres inwestycji na Drobnera/Dubois

  • Przebudowanych zostanie ponad pól kilometra torowiska tramwajowego i 1200 m bieżących sieci trakcyjnej;
  • Na obu ulicach przebudowane zostaną jezdnie, pojawią się nowe drogi dla rowerów i przejazdy rowerowe, które połączą się z wybudowaną infrastrukturą m.in. na ul. Pomorskiej czy w drugiej części ul. Dubois;
  • Powstanie nowe przejście dla pieszych i przejazd rowerowy na wysokości ulicy Cybulskiego;
  • Przebudowana zostanie infrastruktura oświetleniowa – pojawią się 54 energooszczędne latarnie;
  • Przebudowana zostania infrastruktura podziemna - prace na sieci: energetycznej, gazowej, wodociągowej, kanalizacji sanitarnej, kanalizacji deszczowej oraz telekomunikacyjnej.
Tak wyglądają Arkady Wrocławskie tuż przed rozbiórką