Hyperloop to specjalna kapsuła wykorzystująca magnetyczną lewitację i łożyska powietrzne, która mogłaby osiągnąć maksymalną prędkość 1200 kilometrów na godzinę. Ma to być możliwe dzięki systemowi specjalnych tuneli, w których panowałoby bardzo niskie ciśnienie (To warunki podobne do tych, w jakich latają samoloty). Kapsuła poruszałaby się po tych próżniowych rurach bez kontaktu z podłożem.
Pomysłodawca niezwykłego środka transportu miliarder Elon Musk zorganizował międzynarodowy konkurs, Hyperloop One Global Challenge. Ma on wyłonić trasy, na których Hyperloop się pojawi. Starował w nim zespół Hyperloop Poland, w którego skład wchodzą naukowcy z Politechniki Wrocławskiej i Politechniki Warszawskiej. Ich propozycja połączenia tunelem dla Hyperloopa Wrocławia z Warszawą przeszła do półfinału.
Trasa ma prowadzić z Wrocławia przez Oleśnicę, Sieradz, Łódź, Skierniewice, aż do Warszawy. Całkowita długość odcinka to 415 kilometrów, a czas przebycia jej Hyperloopem to 37 minut.
Oprócz polskiej propozycji do półfinału konkursu dostały się także: trasa z Niemiec, Finlandii, dwie z Anglii, jedna łącząca Anglię ze Szkocją oraz tunele pomiędzy Estonią i Finlandią, Korsyką i Sardynią, Hiszpanią i Marokiem.
W internecie można głosować na jedną z wybranych tras.
Nie ma jednak pewności, że te odcinki powstaną. To póki co koncepcje. Wcześniej mówiło się, że decyzja, które z nich zostaną zrealizowane ma być podjęta jeszcze w tym roku, ale teraz nie ma co do tego pewności.
Pierwszy fragment hipernapędowego toru już powstał. Znajduje się on w Holandii, na terenie kampusu naukowego i został stworzony w celach testowych.