W przetargu na przebudowę pierwszych 22 km DK18 i dostosowanie do parametrów autostrady wpłynęło pięć ofert o wartości od ok. 308,2 do 332,3 ml zł. GDDKiA na ten cel przeznaczyła 303,8 mln zł, a to oznacza, że żadna z ofert nie była zbliżona to tej kwoty. W związku z tym GDDKiA zdecydowało się na unieważnienie przetargu na remont południowej jezdni autostrady A18 na 22-kilometrowym odcinku.
>>> Rusza remont na A4 pod Wrocławiem! Będą utrudnienia! [OBJAZDY, ZAMKNIĘTE BRAMKI]
Przetarg dotyczył przebudowy południowej jezdni DK18, od km 11,86 do km 33,76 wraz z budową Obwodu Utrzymania Autostrady (OUA), węzła autostradowego Żary w km 24,73 (przebudowa elementów istniejącego węzła typu półkoniczyna) oraz obiektów inżynierskich (3 wiadukty, 3 przejścia dla zwierząt nad autostradą, most i przejście pod autostradą).
Przebudowę całego odcinka Olszyna – Golnice podzielono na cztery odcinki realizacyjne:
• odcinek węzeł Olszyna do km 11,86 (ponad kilometr za węzłem Żary Zachód w stronę Wrocławia),
• odcinek od km 11,86 (ponad kilometr za węzłem Żary Zachód w stronę Wrocławia) do km 33,76 (blisko 4 km przed węzłem Iłowa),
• odcinek od km 33,76 (blisko 4 km przed węzłem Iłowa) - granica województwa,
• odcinek granica województwa - węzeł Golnice.
Jak podaje GDDKiA, DK18 zaliczana jest do głównych dróg w Polsce o znaczeniu przemysłowym i turystycznym. Łączy ona autostradę A4 z przejściem granicznym w Olszynie. Starą DK18, a obecnie jej nitkę południową, wybudowali Niemcy w latach 30. XX wieku. Stanowiła ona fragment autostrady Berlin-Wrocław. Północna jezdnia została przebudowana 13 lat temu.