Możesz pojawić się na miejskich citylightach, reklamach w pojazdach MPK, wystawie na Rynku i, oczywiście, w internecie. Wystarczy, że wyślesz swoje zdjęcie z rowerem w ulubionym miejscu we Wrocławiu. Organizatorzy przypominają, że nie jest to konkurs piękności – liczy się osobowość, pasja i pomysł.
- Staramy się szukać osób, które są stylowe i mają swój sposób na życie, w którym rower jest bardzo ważną częścią. To mogą być ludzie z różnych stron, z różnym doświadczeniem. Ojcowie, matki, studenci, dziadkowie. Tak naprawdę interesuje nas różnorodność i oryginalność – opowiada Ewa Bałazińska ze Stowarzyszenia Akcja Miasto, które organizuje konkurs.
Kim będzie zwycięzca? Posłuchaj:
Dlaczego właśnie rower? Wyjaśnij!
Wcześniej na materiałach promocyjnych mogliśmy oglądać głównie miejskich aktywistów. Teraz organizatorom akcji zależy, aby byli to zwykli wrocławianie. Tacy, którzy kochają rower i chcą się tym podzielić z innymi.
- Osób, które jeżdżą na rowerze i mają styl i szyk, jest znacznie więcej niż tylko wąskie grono aktywistów. Stąd też nasze zaproszenie. Żeby brać udział, wysyłać swoje zdjęcie z krótkim opisem, dlaczego rower we Wrocławiu to jest właśnie to. I wygrywać nagrody, stać się twarzą akcji i wziąć udział w profesjonalnej sesji fotograficznej – tłumaczy Bałazińska.
Tak zachęcają do akcji:
Chcą zwykłych ludzi, a nie modeli
A jak osoba promująca akcję powinna wyglądać zdaniem samych wrocławian? Pytała ich o to reporterka Radia ESKA, Ewelina Wąs. Zdania są jednak mocno podzielone.
- Jakiś hipster tu powinien być – rzuca nam jedna z osób. - Zwykły człowiek, promujący aktywność, ze smukłą twarzą i szczupłą sylwetką – kontruje druga.
- Zwykły obywatel Wrocławia, ewentualnie sportowiec – uważa trzecia. - Powinien być młody, fajny, przystojny. I mieć taki luz w sobie – kwituje czwarta.
Posłuchaj wypowiedzi wrocławian:
Co można wygrać?
W konkursie wyłonionych zostanie pięć osób, które czekać będzie udział w profesjonalnej sesji zdjęciowej z Adą Gruszką, która zajmuje się fotografią reklamową. Z sesji wybrane zostaną 2-3 ujęcia, które będą wykorzystywane później w kampanii KWWR. Zwycięzcy otrzymają też zdjęcia wydrukowane i w postaci cyfrowej, a także zbiór projektów z użyciem ich wizerunku.
Ponadto organizatorzy przewidzieli też nagrody w postaci voucherów od firmy NextBike, uprawniających do korzystania z Wrocławskiego Roweru Miejskiego, voucherów na serwis rowerowy od RoweryStylowe.pl, voucherów do gabinetu badań medycznych Olimpic Med Bike, książek od Kina Nowe Horyzonty oraz przewodników turystycznych wydawnictwa Pascal.
Zgłoszenia możecie przesyłać do 11 września do godz. 20. Nowe gwiazdy poznamy z kolei już 16 września. Więcej szczegółów na temat akcji szukajcie na oficjalnej stronie Wrocławia. Tam też znajdziecie formularz konkursowy, za pomocą którego wyślecie swoje zgłoszenia.