We wtorek (19 listopada) inspektorzy ITD przyjrzeli się bliżej śmieciarkom, które odbierają odpady od mieszkańców Strzelina. Wpłynęły do nich skargi dotyczące stanu technicznego tych pojazdów.
Skontrolowane zostały dwa pojazdy. Jak się okazało, żaden z nich nie posiadał ważnego przeglądu technicznego. W pierwszym z nich badania ważne były do 7 sierpnia 2018 roku i a w drugim do 27 lipca 2019 roku.
To jednak nie wszystko! Stan techniczny obu pojazdów też pozostawiał wiele do życzenia. W skontrolowanych śmieciarkach stwierdzono m.in. zużyte ogumienie i różną rzeźbę bieżnika opon na kołach jednej osi, usterki zawieszenia, wycieki płynów eksploatacyjnych, niesprawne oświetlenie (uszkodzone klosze lamp) oraz nieczytelne tablice rejestracyjne.
Za ujawnione nieprawidłowości inspektorzy zatrzymali dowody rejestracyjne obu pojazdów i ukarali kierowców mandatami. Wobec przedsiębiorstwa oraz osób odpowiedzialnych za dopuszczenie niesprawnych samochodów do ruchu drogowego wszczęto postępowania administracyjne w sprawie nałożenia kar pieniężnych.
Polecany artykuł: