W tym roku ma powstać 15 kilometrów nowych ścieżek dla jednośladów, a w kolejnych dwóch, ponad dwa razy tyle.
Polecany artykuł:
- Planujemy w przeciągu najbliższych dwóch lat wybudować ponad 40 kilometrów tras - tłumaczy Daniel Chojnacki, wrocławski oficer rowerowy.
Teraz kończą się budowy: ścieżki przy ulicy Osobowickiej, która powoli na przejazd pod mostem kolejowym oraz trasy łączącej ulice Stawową i Ślężną. W przyszłym roku ruszą prace na ulicach między innymi: Grabiszyńskiej, Solskiego, Kromera, Wyszyńskiego i ciągu Powstańców Śląskich – wzdłuż Karkonoskiej aż do Bielan.
Ten projekt ma być realizowany z gminami Kobierzyce i Długołęka.
Kierowcy: drogę dla rowerzystów zabieramy samochodom
Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Z siodełka lub zza kierownicy auta, inwestycje w ścieżki oceniane są różnie.
- Jestem bardzo zadowolony z tego jak bardzo Wrocław się zmienia. Jedną z irytujących kwestii jest to, że nie ma ciągłości pomiędzy poszczególnymi odcinkami - tłumaczy rowerzysta.
- Zabierając drogę samochodom robimy jeszcze większy problem, ponieważ dużo więcej korków się tworzy - nie zgadza się kierowca.
Aktualnie Wrocław to 250 kilometrów ścieżek rowerowych i 100 kilometrów tras wzdłuż wałów.
Posłuchaj materiału reportera Radia ESKA Rafała Sterczyńskiego: