Pierwszy ważny fragment to 10-kilometrowy odcinek północny z Łan do Długołęki. Projekt już jest, a do przetargu na budowę stanęło aż 7 firm
- Myślę, że po nowym roku będziemy mogli podjąć decyzję odnośnie rozstrzygnięcia tego przetargu - mówi Michał Nowakowski, rzecznik marszałka województwa.
Przedsiębiorstwa złożyły oferty z cenami w przedziale od 165 mln zł do 210 mln zł.
Kolejne zadanie to odcinek południowy od ul. Grota Roweckiego, przez miejscowość Wysoka, do Bielan Wrocławskich. Przetarg został rozdzielony na dwie części.
- Najpierw projekt, a za ok. półtora roku część budowlana. W przetargu na projekt zgłosiło się 8 wykonawców - informuje Michał Nowakowski.
Rozstrzygnięcie przetargu nastąpi w styczniu.
Realizacja trasy z Długołęki do Łan rozpocznie się przy skrzyżowaniu z ul. Strachocińską we Wrocławiu, gdzie powstało już rondo. Potem droga poprowadzona zostanie wiaduktem nad linią kolejową Jelcz Miłoszyce – Wrocław Osobowice oraz planowaną Trasą Swojczycką. Będzie to jedyny fragment z dwiema jezdniami. Na pozostałym odcinku kierowcy będą mieli tylko po jednym pasie w każdym kierunku. Wykonawca wybuduje tam również chodnik i ścieżkę rowerową, a nad terenami Natury 2000 i rzeką Widawą most o długości około 180 m.
Koniec północnego odcinka Wschodniej Obwodnicy Wrocławia zostanie włączony do drogi krajowej nr 98 w miejscu skrzyżowania z łącznikiem „Długołęka” Autostradowej Obwodnicy Wrocławia.
Trzeci ważny fragment to trasa od ronda w Żernikach Wrocławskich do ul. Grota Roweckiego. Ta część ma już swojego wykonawcę. W lipcu została podpisana umowa, zapowiadająca, że droga powstanie za ok. 2 lata. Dotychczas zakończona jest budowa 13-kilometrowego fragmentu od ronda w Iwinach do miejscowości Łany.