Na wrocławskim dworcu zrobiło się już po prostu za ciasno. Często bywa, że pociągi muszą stać w korkach przed wjazdem na peron. Dlatego PKP PLK bierze się w końcu za przebudowę nieużywanego od kilku lat peronu.
- Peron szósty będzie miał długość 200 metrów, zostanie połączony schodami z głównym tunelem dworcowym. Zostanie tam zamontowana winda. Przebudujemy też sąsiednie tory - tłumaczy Bohdan Ząbek z dolnośląskiego oddziałku PKP Polskich Linii Kolejowych.
>>> Nowe połączenia FlixBusa. Sprawdź, gdzie teraz dojedziesz z Wrocławia
Będą utrudnienia w ruchu samochodów i pociągów?
Kolejarze zapewniają, że zarówno pasażerowie, jak i przejeżdżający obok dworca kierowcy nie będą musieli liczyć się z utrudnieniami związanymi z remontem szóstego peronu.
- Remont na pewno nie obejmie jezdni. Także ruch kołowy na sąsiedniej ulicy Suchej nie dozna żadnych utrudnień. Najwyżej kawałek tego chodnika - zapewnia Bohdan Ząbek.
Zgodnie z harmonogramem, prace mają zakończyć się w połowie 2019 roku. Koszt remontu to ponad 7 milionów złotych.
Posłuchaj materiału reporterki Radia ESKA Justyny Bortnik: