Budowa S5 przebiega bez żadnych opóźnień - zapewniają w Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad we Wrocławiu:
- Do tej pory zostały wykonane prace archeologiczne. Ślad drogi jest już dobrze widoczny. Prowadzone są również prace przy obiektach inzynierskich, czyli przy wszystkich mostach i wiaduktach, które powstaną w ramach drogi ekspresowej – wylicza Joanna Borkowska, rzeczniczka wrocławskiej
Dolnośląski odcinek S5 ma blisko 50 kilometrów. Jego budowa ruszyła mniej więcej rok temu. Inwestycja jest podzielona na trzy etapy.
Największe rondo w mieście
Polecany artykuł:
W ramach tworzenia trasy na północy Wrocławia, na ulicy Żmigrodzkiej powstaje największe rondo we Wrocławiu i jedno z największych w kraju. Obiekt ma mieć powierzchnię 360 tysiecy metrów kwadratowych. Po zakończeniu prac przez węzeł Wrocław - Północ będzie można swobodnie zjechać na drogę
Najdłuższy most trasy
Ruszyło również nasuwanie nowego mostu na rzece Widawa. Przeprawa będzie miała 750 metrów długości:
- To jest jeden z najważniejszych obiektów inżynieryjnych na tym odcinku, najdłuzszy most. Kiedy ten most zostanie nasunięty i skończony rozpocznie się budowa drugiego. To będzie most nad rzeką Ławą w okolicy Wiszni Małej - wyjaśnia Izabela Strączek z firmy wykonującej roboty.
Zobacz film z budowy S5 zrealizowany przez reportera radia ESKA Wojtka Góralskiego:
Kiedy koniec prac?
Most powinien zostać skończony do grudnia tego roku.
Z kolei gotową ekspresówką z Wrocławia do Poznania powinniśmy pojechać dopiero pod koniec 2017 roku.