Koleje Dolnośląskie przygotowują się do rozbudowy swojego zaplecza technicznego. W sierpniu spółka wybrała pracownię architektoniczną, której zadaniem jest zaprojektowaniem nowych obiektów. Prace budowlane mają rozpocząć się w trzecim kwartale 2021 roku.
W ramach inwestycji w Legnicy zostanie wybudowana nowoczesna hala serwisowa. Nowa hala główna będzie posiadać cztery tory serwisowe o długości 120 metrów – na jednym z nich powstanie całoroczna myjnia automatyczna. Koleje Dolnośląskie zainwestują także m.in. w tokarkę podtorową, instalację do opróżniania nieczystości oraz nową stację paliw. Inwestycja ma zapewnić przewoźnikowi samodzielność w zakresie realizowania przeglądów technicznych.
- Nowa infrastruktura przeglądowo-naprawcza pozwoli nam na obniżenie kosztów utrzymania pociągów, a zarazem na efektywniejsze wykorzystanie parku taborowego. Ale nie tylko. Chcemy ją docelowo wykorzystywać również do działalności komercyjnej - mówi Damian Stawikowski, prezes Kolei Dolnośląskich.
Na rozbudowę swojego zaplecza technicznego dolnośląski przewoźnik otrzyma 30,5 mln zł dofinansowania ze środków unijnych. Fundusze pochodzić będą z Regionalnego Programu Operacyjnego dla Dolnego Śląska.