MANUFAKTURA W BOLESLAWCU

i

Autor: Materiały prasowe Paweł Zwierz, Prezes Manufaktury Bolesławiec w Dubaju prezentował produkty stworzone specjalnie na rynek arabski

"Manufaktura w Bolesławcu" przygotowała naczynia ze złotem na EXPO w Dubaju

2021-12-19 18:18

Nowa kolekcja to nowe możliwości. Z takim założeniem wyszła "Manufaktura w Bolesławcu", która prezentuje swoje produkty w polskim pawilonie na EXPO 2020 w Dubaju. Sama bolesławiecka ceramika jest już towarem luksusowym, a prezes Manufaktury Paweł Zwierz poszedł krok dalej i na Bliski Wschód pojechał z naczyniami zaprojektowanymi i wykonanymi specjalnie na rynek arabski. Ceramika zdobiona osiemnastokaratowym złotem ma ogromną szansę na stałe zagościć w Zjednoczonych Emiratach Arabskich.

Manufaktura w Bolesławcu to jedno z miejsc na Dolnym Śląsku, gdzie powstaje przepiękna ceramika, w której zakochała się nie tylko Polska, ale i świat. Co wyróżnia właśnie tę firmę spośród ponad 30 takich zakładów w Bolesławcu? Manufaktura idzie z duchem czasu i każdego roku staje się coraz bardziej nowoczesna. Nowe wzory i kształty  są dopasowywane do nowoczesnych wnętrz, a przy tym nie tracą swojej tradycyjnej bolesławieckiej duszy. Z takim asortymentem Manufaktura pojechała do Dubaju. W Zjednoczonych Emiratach Arabskich bardzo wysoko ceni się rękodzieło, a takim są produkty ceramiczne z Bolesławca. Sam Bolesławiec to  miejsce znane na całym świecie, w którym produkcja naczyń z ceramiki odbywa się z ogromną dbałością o detale i z poszanowaniem tradycyjnych metod. Bolesławiec od wieków kojarzone jest z piękną, ręcznie wyrabianą ceramiką. W XIX wieku ceramika bolesławiecka zdobyła rozgłos na całym świecie. Stało się to za sprawą wprowadzenia zdobień metodą stempelkową, która pozwalała tworzyć niepowtarzalne wzory na naczyniach każdego rodzaju.

Produkty z Bolesławca od zawsze były uważane za te z wyższej półki. Dopieszczone, doprecyzowane, takie w których nic nie jest przypadkowe, a zostały stworzone z miłością i poszanowaniem tradycji. Prezes Manufaktury w Bolesławcu Paweł Zwierz mówił, że jego firma stawia na nowoczesne wzornictwo. To zostało docenione już przed EXPO 2020 w Dubaju przez projektantów i architektów polskiego pawilonu, bo zastawa Manufaktury została wybrana jako ta, która będzie gościć na naszym kawałku ziemi w Dubaju, gdzie promuje się Polska ze swoimi najlepszymi produktami. Co wpłynęło na ta ocenę? Zaletami swojej ceramiki Manufaktura chwali się sama:

"Wyjątkowa technika zdobienia sprawia, że ceramika bolesławiecka jest znana i doceniana na całym świecie. Jej barwne wzory powstają przy pomocy niewielkich stempelków, które artysta przykłada do naczynia, tworząc unikalne kompozycje kolorowych zdobień. Wzory mają przywodzić na myśl piękno natury – szczególną inspiracją dla bolesławieckich artystów są cztery żywioły: ogień, ziemia, powietrze i woda. Przywiązanie do natury można dostrzec również w procesie produkcji naczyń ceramicznych, która odbywa się z poszanowaniem środowiska naturalnego. Stosowane przez nas farby są ekologiczne i nieszkodliwe dla przyrody. Posiadają także atesty dopuszczające je do kontaktu z żywnością. Ceramika bolesławiecka to uniwersalne naczynia, które mogą być bez obaw stosowane w mikrofalówce i piekarniku, a także myte w zmywarce. Ich praktyczne zastosowanie dorównuje pięknu wzorów i precyzji wykonania".

Dolny Śląsk na Expo w Dubaju

Ciężko nie zgodzić się z tym stwierdzeniem. Produkty Manufaktury święcą triumfy nie tylko w Polsce. Zdobyły też rynek amerykański, są doceniane w Azji, Korei, pokochała je też Japonia. Teraz przyszedł czas na Zjednoczone Emiraty Arabskie? Prezes Manufaktury Bolesławiec, Paweł Zwierz zapewnia, że tak.

-Na EXPO 2020 w Dubaju mogliśmy pojechać dzięki wsparciu GO TO BRAND. Chcieliśmy tam zaprezentować już gotowy produkty dedykowany na rynek arabski. Została stworzona nowa kolekcja -Modern, która  charakteryzuje się tym iż jej elementy zdobi osiemnastokaratowe złoto. Oprócz tego, mając na uwadze, że Dubaj to kraj nadmorski prezentujemy tam naczynia w tradycyjnym niebieskim kolorze. Zamiana czerni i kobaltu na złoto to nasza propozycja dla Zjednoczonych Emiratów Arabskich. Jednak chcemy trafić w wyszukane gusta naszych Klientów z Bliskiego Wschodu i w nawiązaniu do ich tradycji prezentujemy tam też elementy na ceramice związane z Frutti di Mare. Arabowie bardzo cenią prace ręczne, a taka właśnie jest nasza ceramika. To dla nas całkiem nowy kierunek, więc musieliśmy im naszą firmę przedstawić od początku. Opowiedzieć o funkcjonalności i unikatowości naszych produktów. Mogliśmy to zrobić na indywidualnych rozmowach, teraz liczymy na to, że nasza ceramika zostanie towarem eksportowym na te rynki- podsumowuje Prezes Manufaktury w Bolesławcu.

"Manufaktura w Bolesławcu" w polskim pawilonie w Dubaju ma swoje miejsce i eksponuje tam niebieskie naczynia, które wielokrotnie wzbudzały zachwyt oglądających. Nowoczesność w połączeniu  z tradycją może się świetnie sprawdzić na Bliskim Wschodzie. Jedną z projektantek unikatowych naczyń z Manufaktury jest Paulina Stefańczyk, która doskonale rozumie potrzeby klientów i stara się połączyć nowoczesny design z  kultowymi wzorami ceramiki

-Odkrywanie nowych zdobień w klasycznej kolorystyce to dla mnie wyzwanie do poszukiwania niepowtarzalności. Geometryczne wprawki w rysowaniu wzorów tworzą zestaw, który podkreśla zarówno wnętrze i zewnętrze naczynia. Możliwość kompilacji deseni i kształtów na stole pozostawiam użytkownikowi. Dzięki temu za każdym razem może dopełnić posiłek odpowiednim nastrojem- mówiła o swoich pracach.

"Manufaktura w Bolesławcu" nastawia się głównie na sprzedaż produktów do serwowania i talerzy. Przedstawiciele tej firmy zdają sobie sprawę, że ich kubki, które bardzo długo trzymają ciepło są piękne, ale na Bliskim Wschodzie raczej pije się schłodzone napoje. Zjednoczone Emiraty Arabskie coraz bardziej otwierają się na turystów, gdyż w tej branży upatrują swojego dalszego istnienia. Rozbudowana sieć hoteli, w których potrawy będą podawane na talerzach i półmiskach z Manufaktury w Bolesławcu to wspaniała wizja, która już niebawem ma szanse się ziścić. Wszak firma Pawła Zwierza od zawsze stawiała na najwyższą jakość z której słynie Dubaj, a nad naczyniami z Manufaktury można się tak samo zachwycać, jak nad infrastrukturą miasta zbudowanego na pustyni. Jedno i drugie zapiera dech w piersiach.

 Cała misja gospodarcza  na czele, której stał Marszałek Województwa Dolnośląskiego, Cezary Przybylski mogła się odbyć dzięki zaangażowaniu i pracy wielu osób z  Projektu Going Global – Dolnośląska Dyplomacja Gospodarcza, który a realizuje Samorząd Województwa Dolnośląskiego. Wart jest on około 6 mln zł, z czego 5,1 mln zł pochodzi ze środków unijnych. Projekt potrwa do listopada 2022 roku, a w tym czasie dolnośląscy przedsiębiorcy odwiedzą z misjami gospodarczymi 7 państw na 3 kontynentach.

Udział dolnośląskiej misji gospodarczej w EXPO 2020 w Dubaju oficjalnie rozpoczął się w niedzielny 5 grudnia 2021 roku. W Polskim Pawilonie na terenach wystawy odbył się briefing prasowy władz regionu i przedsiębiorców. Następnie pierwsze firmy rozpoczęły sesje B2B, B2C, B2G oraz H2H. Delegacja z regionu miała także okazję poznać pawilony Polski, Mobility, Węgier i Arabii Saudyjskiej, a także wziąć udział w Wieczorze Polskim, który zakończył dolnośląską delegację w Dubaju.

W składzie dolnośląskiej delegacji, która brała udział w Wystawie Światowej EXPO 2020, znaleźli się między innymi właśnie rodzimi przedsiębiorcy reprezentujący sektory: zdrowia, ICT, dronów, przemysłu kosmicznego, rzeczywistości wirtualnej i rozszerzonej, zdrowia, mobilności, czy cyberbezpieczeństwa. Każda z firm miała możliwość pokazać swoją innowacyjność i nowoczesność poprzez historię swojego sukcesu i plany na przyszłość.