Ul. Na Niskich Łąkach po obydwu stronach mostu zostanie oznakowana jako droga bez przejazdu. Piesi i rowerzyści będą mogli korzystać z chodnika po jednej stronie mostu, natomiast kierowcy zmuszeni zostaną do korzystania z objazdu. Dla obydwu kierunków został on wyznaczony od ul. Krakowskiej przez: Traugutta, plac Wróblewskiego, Walońską, most Oławski, Rakowiecką do Na Niskich Łąkach i odwrotnie.
Zobacz objazd na mapie:

i
Komunikacja miejska też pojedzie inaczej
W związku z wyłączeniem mostu z użytku, konieczna będzie także zmiana trasy przejeżdżających tamtędy autobusów. Dlatego też na czas remontu autobusy linii 120 począwszy od placu Dominikańskiego kursować będą w obydwu kierunkach objazdem przez ul. Traugutta, plac Wróblewskiego, ul. Walońską, Na Grobli, Rakowiecką do ul. Na Niskich Łąkach z pominięciem przystanków, znajdujących się na ul. Kościuszki i Komuny Paryskiej oraz przy skrzyżowaniu ul. Krakowskiej, Traugutta, Kościuszki i Na Niskich Łąkach.
Jak zapewnia Wydział Transportu Urzędu Miejskiego, zaplanowana trasa uwzględnia dowóz i odwóz dzieci, uczących się w Szkole Podstawowej nr 96 przy ul. Krakowskiej. Uczniowie z Blizanowic, Trestna oraz Osiedla Opatowice będą mogli korzystać z kursów linii 120 o godz. 6:00, 7:00, 8:00 i 11:00, realizowanych do przystanku tymczasowego, zlokalizowanego na ul. Na Niskich Łąkach przed remontowanym mostem. Następnie pojadą oni objazdem przez ul. Rakowiecką, Na Grobli do Galerii Dominikańskiej.
W drodze powrotnej kursy linii 120 odjeżdżać będą z Galerii Dominikańskiej w godz. 12:30-16:00. Kursy będą realizowane do przystanku tymczasowego na ul. Na Niskich Łąkach przed remontowanym mostem. Następnie dzieci pojadą w kierunku Opatowic.
Most Rakowiecki. Zabytek z 1928 roku
Most Rakowiecki to jeden ze starszych mostów w całym Wrocławiu. Liczy on ponad 27 m długości i ponad 15 m szerokości. Ponieważ data jego budowy sięga jeszcze 1928 roku, obecnie funkcjonuje on na prawach zabytku. Tym, co wyróżnia go na tle innych tego typu obiektów pochodzących z okresu przedwojnia, jest nitowanie konstrukcji stalowej. Poza nim do takowych zaliczają się m.in most Grunwaldzki, mosty Młyńskie, most Tumski, mosty Trzebnickie, most Sikorskiego czy remontowane obecnie mosty Jagiellońskie.

i
Na remont przeznaczą ponad 2 mln zł
Jak czytamy na stronie Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta, zakres planowanych prac obejmuje m.in. rozbiórkę konstrukcji pomostu z zachowaniem elementów stalowego rusztu, zabezpieczenie antykorozyjne stalowego pomostu, wykonanie izolacji, oczyszczenie konstrukcji stalowej i antykorozyjne zabezpieczenie, remont konstrukcji nośnej, wymianę uszkodzonych nitów, rozbiórkę chodników i demontaż nawierzchni, wykonanie nowych płyt żelbetowych podchodnikowych na całej długości mostu, odtworzenie konstrukcji drogi, montaż krawężników oraz wykonanie nawierzchni z betonu asfaltowego.
Do przetargu na remont mostu zgłosiły się trzy firmy: Berger Bau z kwotą ponad 2, 181 mln, Tarcopol z kwotą ponad 2, 935 mln oraz Radpol z kwotą ponad 2,446 mln.Wygrała pierwsza z nich.