Ul. Na Niskich Łąkach po obydwu stronach mostu zostanie oznakowana jako droga bez przejazdu. Piesi i rowerzyści będą mogli korzystać z chodnika po jednej stronie mostu, natomiast kierowcy zmuszeni zostaną do korzystania z objazdu. Dla obydwu kierunków został on wyznaczony od ul. Krakowskiej przez: Traugutta, plac Wróblewskiego, Walońską, most Oławski, Rakowiecką do Na Niskich Łąkach i odwrotnie.
Zobacz objazd na mapie:
Komunikacja miejska też pojedzie inaczej
W związku z wyłączeniem mostu z użytku, konieczna będzie także zmiana trasy przejeżdżających tamtędy autobusów. Dlatego też na czas remontu autobusy linii 120 począwszy od placu Dominikańskiego kursować będą w obydwu kierunkach objazdem przez ul. Traugutta, plac Wróblewskiego, ul. Walońską, Na Grobli, Rakowiecką do ul. Na Niskich Łąkach z pominięciem przystanków, znajdujących się na ul. Kościuszki i Komuny Paryskiej oraz przy skrzyżowaniu ul. Krakowskiej, Traugutta, Kościuszki i Na Niskich Łąkach.
Jak zapewnia Wydział Transportu Urzędu Miejskiego, zaplanowana trasa uwzględnia dowóz i odwóz dzieci, uczących się w Szkole Podstawowej nr 96 przy ul. Krakowskiej. Uczniowie z Blizanowic, Trestna oraz Osiedla Opatowice będą mogli korzystać z kursów linii 120 o godz. 6:00, 7:00, 8:00 i 11:00, realizowanych do przystanku tymczasowego, zlokalizowanego na ul. Na Niskich Łąkach przed remontowanym mostem. Następnie pojadą oni objazdem przez ul. Rakowiecką, Na Grobli do Galerii Dominikańskiej.
W drodze powrotnej kursy linii 120 odjeżdżać będą z Galerii Dominikańskiej w godz. 12:30-16:00. Kursy będą realizowane do przystanku tymczasowego na ul. Na Niskich Łąkach przed remontowanym mostem. Następnie dzieci pojadą w kierunku Opatowic.
Most Rakowiecki. Zabytek z 1928 roku
Most Rakowiecki to jeden ze starszych mostów w całym Wrocławiu. Liczy on ponad 27 m długości i ponad 15 m szerokości. Ponieważ data jego budowy sięga jeszcze 1928 roku, obecnie funkcjonuje on na prawach zabytku. Tym, co wyróżnia go na tle innych tego typu obiektów pochodzących z okresu przedwojnia, jest nitowanie konstrukcji stalowej. Poza nim do takowych zaliczają się m.in most Grunwaldzki, mosty Młyńskie, most Tumski, mosty Trzebnickie, most Sikorskiego czy remontowane obecnie mosty Jagiellońskie.
Na remont przeznaczą ponad 2 mln zł
Jak czytamy na stronie Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta, zakres planowanych prac obejmuje m.in. rozbiórkę konstrukcji pomostu z zachowaniem elementów stalowego rusztu, zabezpieczenie antykorozyjne stalowego pomostu, wykonanie izolacji, oczyszczenie konstrukcji stalowej i antykorozyjne zabezpieczenie, remont konstrukcji nośnej, wymianę uszkodzonych nitów, rozbiórkę chodników i demontaż nawierzchni, wykonanie nowych płyt żelbetowych podchodnikowych na całej długości mostu, odtworzenie konstrukcji drogi, montaż krawężników oraz wykonanie nawierzchni z betonu asfaltowego.
Do przetargu na remont mostu zgłosiły się trzy firmy: Berger Bau z kwotą ponad 2, 181 mln, Tarcopol z kwotą ponad 2, 935 mln oraz Radpol z kwotą ponad 2,446 mln.Wygrała pierwsza z nich.