Tramwaje, wykonane dla Wrocławia przez poznańską spółkę, będą miały lakier w kolorze metalic blue. Czyli podobnie, jak testowane obecnie Pesy Twist. Znajdzie się w nich też specjalne wyposażenie, w tym m.in. system zapachowy oraz specjalny system oświetlania przestrzeni peronu przy drzwiach.
- Model tramwaju zaoferowany nam przez Modertrans jest nowocześniejszym kuzynem tramwajów z rodziny pojazdów typu Wras 205, produkowanych dla nas wcześniej np. przez Protram i lubianych przez pasażerów. Jest to znana i sprawdzona uniwersalna konstrukcja. Gwarantuje też bardzo dobry stosunek jakości do ceny, zwłaszcza na etapie eksploatacji – zapewnia Patryk Wild, wiceprezes MPK ds. Inwestycji i Rozwoju.
Nowe tramwaje jeszcze w tym roku
Obecna umowa dotyczy zakupu 6 tramwajów w cenie 3,75 mln netto za sztukę, co daje łączną wartość blisko 23 mln zł netto. Znalazła się w niej jednak klauzula o możliwości rozszerzenia w przyszłości zakupów o kolejnych 16 tramwajów i podnoszących wartość umowy do 83 mln zł netto. Część tej kwoty ma zostać przeznaczona na dodatkowe wyposażenie zaplecza technicznego, niezbędnego do obsługi nowych pojazdów.
- To bardzo dobra cena za tramwaj spełniający zadane kryteria. Niska podłoga, która znajduje się w części pojazdu, zagwarantuje pełną dostępność pasażerom niepełnosprawnym czy z wózkami dziecięcymi, a klimatyzacja zapewni komfort podróży latem – wylicza Patryk Wild.
Tramwaje przyjadą do Wrocławia w grudniu.
Zostały pieniądze, więc kupili tramwaje
Dlaczego miasto zdecydowało się na zakup dodatkowych tramwajów? Ponieważ okazało się, że do wykorzystania pozostały jeszcze unijne środki z poprzedniego rozdania. Z kolei zawartego wcześniej kontraktu z firmą Pesa Bydgoszcz nie dało się rozszerzyć o dodatkowe pojazdy. Dlatego też wiosną MPK ogłosiło przetarg.
Do przetargu zgłosił się wówczas właśnie Modertrans Poznań, zapewniając, że zdoła wyprodukować zamówione pojazdy jeszcze przed końcem roku. To z kolei było konieczne, aby udało się pozyskać unijne środki.