Stacja kolejowa w Kłodzku ma być gotowa za dwa lata.
Nowy tor i udogodnienia
Zmian będzie sporo. Przede wszystkim zmiana statusu z przystanku na stację oznacza, że pociągi będą mogły tam kończyć lub rozpoczynać swoja trasę.
- Teraz jest tam jeden peron i są znaczące utrudnienia jeśli chodzi o dostęp do infrastruktury kolejowej. My wybudujemy drugi peron, jak również dojście do tego peronu pochylniami oraz windami - mówi Jerzy Dul, dyrektor regionu śląskiego PKP PLK we Wrocławiu.
Zadanie jednak łatwe nie będzie.
- Wielką niewiadomą są rzeczy, które są w samej stacji Kłodzko Miasto, z uwagi na to, że to jest teren, który posiada wiele bunkrów, wiele elementów niezinwentaryzowanych. Może być ciekawie - dodaje Marcin Oćwieja, kierownik kontraktu.
Przebudowa ma zakończyć się w 2020 roku i kosztować 60 milionów złotych.
Inwestycje na 300 milionów
Obecnie dobiega końca remont stacji Kłodzko Główne. To jednak nie wszystko, bowiem na dolnośląskich liniach kolejowych dzieje się bądź działo się w ostatnim czasie dość dużo. Modernizacji doczekały się stacje i przystanki osobowe na linii z Wrocławia do Jeleniej Góry nr 274: Wrocław Zachodni, Smolec, Kąty Wrocławskie, Mietków, Imbramowice, Jaworzyna Śląska, Wałbrzych Miasto, Boguszów Gorce, Boguszów Gorce Zachód, Marciszów, Ciechanowice, Janowice Wielkie, Wojanów, Jelenia Góra. Obecnie modernizowane są także stacje i przystanki: Świebodzice, Wałbrzych Szczawienko, będzie też nowy przystanek Wałbrzych Centrum. Aktualnie inwestycje PLK obejmują 10 stacji i przystanków na trasie Legnica – Rudna Gwizdanów oraz stację Legnica.
Posłuchaj materiału reportera Radia ESKA Damiana Bonarka:
Czytaj także: Ten krasnal jest szczególny! Upamiętnia pana Kazimierza ze sklepu z zabawkami przy Piastowskiej [ZDJĘCIA]