Zakończyła się budowa nowej trasy rowerowej na południu Wrocławia. 3,5-kilometrowa droga biegnie od skrzyżowania ul. Powstańców Śląskich z Krzycką, przez al. Karkonoską, park Kleciński, ul. Kobierzycką, Czekoladową aż do ul. Francuskiej w Bielanach Wrocławskich. Na całym odcinku ścieżka jest wydzielona i wyposażona w dodatkowe oświetlenie. Budowa nowej trasy trwała 13 miesięcy i kosztowała ponad 9 mln zł. W ramach inwestycji powstała m.in. 25-metrowa kładka przez rzekę Ślęzę w parku Klecińskim.
- Budowa trasy rowerowej w ciągu al. Karkonoskiej to z pewnością jedna z największych i najważniejszych inwestycji rowerowych ostatniej dekady, zarówno jeśli chodzi o długość nowej ścieżki, jej lokalizację, jak i infrastrukturę towarzyszącą – mówi prezydent Wrocławia, Jacek Sutryk. - Połączenie rowerowe wzdłuż al. Karkonoskiej jest niezwykle istotne, bowiem z jednej strony przyłącza wrocławskie osiedla do sieci tras rowerowych (Krzyki, Klecina, Ołtaszyn, Partynice), a z drugiej komunikuje nas z gminą Kobierzyce poprzez Bielany Wrocławskie. To przedłużenie najpopularniejszej trasy rowerowej we Wrocławiu biegnącej wzdłuż ul. Powstańców Śląskich z natężeniami na poziomie ponad 5000 rowerzystów dziennie.
W ciągu najbliższych miesięcy we Wrocławiu mają pojawić się kolejne trasy rowerowe. Miasto planuje wybudować w tym roku 20 km nowych tras rowerowych. Obecnie stolica Dolnego Śląska może pochwalić się drogami rowerowymi o łącznej długości ponad 1100 km.
Planowane nowe trasy rowerowe we Wrocławiu:
- ul. Swobodna od Ślężnej do Powstańców Śląskich - 0,3 km
- ul. Sucha - 0,44 km
- ul. Hubska od Glinianej do Armii Krajowej (str. zach.) - 0,7 km
- ul. Jedności Narodowej od Oleśnickiej do Rychtalskiej (str. zach.) - 0,96 km
- ul. Małachowskiego (wspólne z WBO) - 0,8 km
- Bulwar Słoneczny - 0,3 km
- ul. Racławicka - etap 1: 0,3 km, etap 2: 0,25 km
- ul. Królewiecka - rewitalizacja - 1,8 km
- Promenada Krzycka od Borowskiej do Bardzkiej - 1,26 km
- ul. Kowalska - 0,43 km
- ul. Mokronoska - 0,12 km
- ul. Szybka - 0,12 km
- ul. Strzegomska - 0,25 km
- ul. Mościckiego - 0,47 km
- ul. Sułowska - poprawa standardu
- ul. Obornicka - poprawa standardu
- cały ciąg DW 342 (Pełczyńska, Zajączkowska, Pęgowska) - 3km
- ul. Osobowicka - ok. 1,25 km
- część drogi dla rowerów biegnącej wzdłuż TAT - ok. 2km
- część drogi dla rowerów biegnącej wzdłuż ul. Popowickiej - co najmniej 1,5km