Trasa Autobusowo-Tramwajowa Nowy Dwór TAT

i

Autor: Wrocławskie Inwestycje Tak będzie wyglądała pętla na Nowym Dworze

Ostatni etap wielkiej inwestycji. Kiedy pojedziemy tramwajem na Nowy Dwór?

2021-08-26 12:40

Na tę inwestycję mieszkańcy zachodniego Wrocławia czekają od lat. Budowy Trasy Autobusowo-Tramwajowej na Nowy Dwór wchodzi w ostatnią fazę. Miasto wybrało właśnie firmę, która wykona brakujące fragment inwestycji o długości 1,7 km. Kiedy pojedziemy tramwajem z centrum do jednej z większych „sypialni” Wrocławia?

Do budowy ostatniego odcinka TAT zgłosiło się 13 firm i konsorcjów. Wybrana została oferta firmy Skanska, która zaproponowała kwotę niemal 72,3 mln zł. Wykonawca będzie miał za zadanie przebudowę liczącego 1,7 km odcinka ulicy Rogowskiej. Dodatkowo wymienione zostaną podziemne instalacje. Prace będą prowadzone od skrzyżowania ul. Rogowskiej ze Strzegomską do pętli autobusowej przy ul. Zemskiej. Dodatkowo wzdłuż ulicy powstanie ścieżka rowerowa o długości ok. 1,79 km oraz ciąg pieszo-rowerowy o długości 1,3 km. Nie zabraknie również chodników – ta mają mieć długość 2,28 km. Dla pasażerów komunikacji miejskiej najważniejszy z pewnością będzie fakt, że przy ul. Rogowskiej powstaną 4 przystanki tramwajowo-autobusowe. Ponadto na pętli powstaną dwa stanowiska do ładowania autobusów elektryczny oraz parking Park & Ride na 70 pojazdów. Zobaczcie galerię poniżej. 

Kiedy będzie gotowy ostatni odcinek?

Skanska na wykonanie ostatniego odcinka TAT ma 15 miesięcy od podpisania umowy. Kiedy to nastąpi? Być może uda się to jeszcze w tym roku, jeśli nie będzie odwołań od wyników postępowania przetargowego. Jeśli umowa zostałaby podpisana do końca br. roku, to trasa powinna być gotowa w połowie 2023 roku.

Przypomnijmy, że budowa Trasy Autobusowo-Tramwajowa, zwanej również tramwajem na Nowy Dwór, rozpoczęła się dwa lata temu, we wrześniu 2019 roku. Docelowo połączy pl. Orląt Lwowskich z Nowym Dworem siedmiokilometrowym odcinkiem, po którym będzie kursowała komunikacja miejska. W sumie znajdzie się na nim 15 par przystanków. 

Całość ma kosztować ok. 370 mln zł, z czego prawie 110 mln zł to środki z Unii Europejskiej.

MPK Wrocław publikuje wstrząsające nagranie. Kobieta została potrącona przez tramwaj!