30-kilometrowy fragment trasy S5, łączący węzły Krościna i Wrocław-Północ, oddano już kierowcom. To ostatni, dolnośląski fragment "ekspresówki" łączącej Wrocław z Poznaniem.
Jej budowa była podzielona na dwa odcinki. Łączny koszt ich budowy to ponad 900 mln zł. Oddany w piątek do ruchu fragment łączy węzły Krościna i Wrocław-Północ. Kierowcy mogą już korzystać z całości dolnośląskiego odcinka trasy ekspresowej S5.
Co otwarty odcinek dał kierowcom?
Trasa S5 łączyć będzie dwie najważniejsze drogi w kraju - autostrady A2 i A4. Dzięki S5 podróż z Wrocławia do granicy z Wielkopolską potrwa Niespełna pół godziny. Nowa trasa rozładuje też - przynajmniej w części - spore zatory jakie tworzą się na trasach wlotowych do miasta czyli na ulicach Pełczyńskiej, Sułowskiej i na Głównej, a także drogę numer 15 w kierunku Milicza. By szybciej dojechać do Poznania, musimy jeszcze poczekać na ukończenie wielkopolskich odcinków S5. Oddany w piątek do ruchu fragment trasy wybudowała firma Astaldi.
Budowa pozostałych odcinków do Poznania potrwa...
Na początku listopada do użytku oddano pierwszy z dolnośląskich odcinków S5 - łączący miejscowość Korzeńsko z węzłem Krościna. Ten fragment trasy ma 20 kilometrów.
Całość dolnośląskiego odcinka S5 ma 50 kilometrów. W ciągu tej drogi wybudowano m.in. 46 obiektów mostowych, w tym dwa mosty o długości 750 metrów. Na dolnośląskim odcinku trasy jest siedem węzłów drogowych.
Umowę z wykonawcami podpisano w trzecim kwartale 2014 roku, a całość dolnośląskiego odcinka S5 kosztowała prawie 1,9 mld zł. Ponad 900 mln zł z tej kwoty to środki unijne.
Jak czytamy na stronie Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa, "droga ekspresowa S5 w całości będzie liczyć 360 kilometrów i połączy Wrocław, Poznań, Bydgoszcz i Grudziądz. Łącznie z dolnośląskim odcinkiem do tej pory oddano do użytku 155 kilometrów tej trasy. Całość ma być gotowa w 2019 roku".