Plan transportowy to 175 stron drobnego druku Nie mały na niego wpływ mieli mieszkańcy, którzy zgłosili doń ponad 600 uwag, z czego blisko jedna czwarta została uwzględniona przez urzędników. Co się zmieniło? Plan transportowy już w marcu uwzględniał nitkę tramwajową na Nowy Dwór i wzdłuż ulic: Długiej, Popowickiej oraz Hubskiej, ale pojawiły się też nowe inwestycje – pojawia się nitka na Ołtaszyn oraz przedłużenie linii tramwajowej od Sępolna w kierunku Swojczyc, to będzie też się wiązało z budową nowej przeprawy mostowej oraz przedłużenie linii na Nowy Dwór o ulicę Rogowską aż do stacji kolejowej Nowy Dwór - mówi Błażej Trzcinowicz z wydziału transportu. I to wszystko do 2022 roku, ale w dokumencie zaplanowane są też przedsięwzięcia na kolejne lata.
Czego możemy się spodziewać?
Urząd miasta potwierdza, że na pewno pojawi się nowy dojazd na Jagodno.
-(…) coś w kierunku Psiego Pola prawdopodobnie w osi ulicy Borowskiej, przedłużenie też w kierunku Muchoboru Wielkiego, podłączenie Maślic – dodaje Trzcinowicz. Do tego coraz bardziej ma być ograniczany ruch w centrum Wrocławia.
Więcej na temat zastosowanych zmian usłyszycie w materiale naszego reportera Rafała Sterczyńskiego.