"Naszej modelce zamiast rogalika przed wystawą u Tiffany’ego wystarczy karma i miska wody. Sznur pereł chętnie wymieni na obróżkę, a zamiast dużej willi wystarczy jej mały kawałek podłogi. Nie tylko świetnie potrafi wyglądać w kapeluszu, ale również przyniesie piłkę i uroczo pomerda ogonkiem" – czytamy na fanpage'u akcji Po psu ta moda.
Na zdjęciu poniżej dwie okładki: oryginalna "Harper's Bazaar" z Audrey Hepburn w roli głównej, na drugiej – naśladująca ją "Po psu ta moda" z suczką, stylizowaną na Audrey. Po co to wszystko? Żeby psy ze schronisk znalazły nowy dom!
Pies też może być piękny jak modelka Vogue'a!
Brzmi niewiarygodnie? Bo taka jest też ta akcja! Jej organizatorzy wpadli na genialny pomysł przedstawiania psów ze schronisk na okładkach podobnych do światowej klasy magazynów modowych. Czemu akurat tak?
- Do tej pory wszystkie kampanie społeczne, mówiące o adopcji bezdomnych psów, pokazywały je jako smutne i często brały na litość odbiorców. My chcieliśmy zerwać z tym schematem i pokazać w niestandardowy sposób, że takie zwierzęta, mimo wcześniejszych przeżyć, mogą stać się obiektem pożądania niczym modelki Vogue'a – tłumaczy Natalia Grodecka, jedna z organizatorek akcji.
- Stąd też sama nazwa akcji, która poprzez grę słów miała intrygować i odnosić się zarówno do mody i tego, czy my ją psujemy, jak i do psów szukających domu – dodaje Grodecka.
Skąd psy? Z Wrocławia!
Wszystkie psy, które wzięły udział w sesjach zdjęciowych, były rezydentami wrocławskich domów tymczasowych. Do tej pory na 8 okładek wrzuconych do sieci, aż 7 psów znalazło właściciela.
Przy ich powstaniu pracował cały sztab ludzi: fotografów, stylistów, wolontariuszy i psich trenerów. Niektóre stylizacje przychodziły z łatwością, w innych przypadkach psiaki trzeba było przekupić. Ale było warto, bo efekty kampanii zachwycają chyba wszystkich!
Sfotografować udało się jak dotąd 23 psiaki. Co będzie dalej? - Początkowo na tym miało się skończyć, ale zgłaszają się do nas schroniska, które chciałyby nam przywieźć swoich czworonożnych modeli, dlatego planujemy jeszcze we wrześniu zorganizować sesje i nieco wydłużyć akcję – opowiada Grodecka.
Ty też możesz pomóc!
W połowie września ruszy też projekt crowdfundingowy, w którym do nabycia będą gadżety z psimi modelami. Znajdziemy wśród nich m.in. kubki, koszulki, kalendarze i plakaty, których sprzedaż pomóc ma psiakom.
Akcja zorganizowana zostanie przez portal wspieram.to i na pewno będziemy Was jeszcze o niej informować. A póki co, zapraszamy do polubienia fanpage'a akcji Po psu ta moda!