Od 2016 r. Wrocław uczestniczy w kampanii Rowerowy Maj. Do akcji przyłączają się nowe placówki, tylko w tym roku dołączyło aż 146 szkół. W pierwszej edycji kampanii uczestniczyło niespełna 4 tys. uczniów z 24 placówek. Co ciekawe, dzięki kampanii na rowery i hulajnogi przesiadają się także rodzice!
Jak to działa?
Każdorazowo za dojazd do szkoły czy przedszkola rowerem czy hulajnogą – dzieci otrzymują naklejki. Mogą je umieścić na plakacie klasowym i w rowerowym dzienniczku.
– Klasa lub grupa przedszkolna, która będzie miała największą frekwencję w majowych aktywnych dojazdach, wygrywa i otrzymuje nagrody. W tym roku zmieniliśmy formułę nagradzania odchodząc od nagród rzeczowych a w ich miejsce proponując ciekawe atrakcje od partnerów akcji – wyjaśnia Urszula Jagielnicka z miejskiego zespołu odpowiadającego za rozwój ruchu rowerowego we Wrocławiu. Ponad 30 instytucji wesprze kampanię voucherami i zniżkami.
Atrakcyjne nagrody
Nagrody otrzymują zarówno grupy uczniów, jak też najlepsze przedszkola i szkoły.
– Jedną z takich szkół jest nasza placówka. Wygrane pieniądze w poprzednich latach w całości poszły na stojaki rowerowe, ale też specjalne stojaki na hulajnogi, a nawet ścienne wieszaki na deskorolki. Do tego zainwestowaliśmy w monitoring, a w moim gabinecie jest bezpłatny i strzeżony parking rowerowy - dla tych, którzy zapomnieli kłódek rowerowych – opisuje Rafał Just, dyrektor podstawówki przy ulicy Górnickiego. Zwycięskie placówki otrzymują nagrody finansowe:
- I miejsce – 5 tys. zł,
- II miejsce – 4 tys. zł,
- III miejsce – 3 tys. zł.
Szkoły uczestniczące w kampanii zbierają dodatkowe punkty w ramach konkursu na Najbardziej mobilnie aktywną szkołę we Wrocławiu (rozstrzygnięcie – we wrześniu 2025 r.).
Wrocław partycypuje w kosztach kampanii
Dotychczas cały koszt obsługi informatycznej kampanii spoczywał na gminie Miasta Gdańska. Od tego roku Wrocław oraz pozostałe miasta biorące udział w kampanii partycypują w kosztach jej organizacji. Stolica Dolnego Śląska przeznaczy na kampanię ok. 49 tys. zł rocznie.
Artykuł Sponsorowany