W połowie lutego rozpoczęły się pierwsze prace, na razie przygotowujące, na budowie mostów Chrobrego we Wrocławiu. Nowe przeprawy powstaną po północnej stronie istniejących mostów. Most nad kanałem żeglugowym będzie miał 53 metry długości, a ten nad kanałem przeciwpowodziowym 153 metry długości. Obie przeprawy znacznie zyskają na nośności – z obecnych 15 ton do 50 ton. Połączą one ulice ul. Mickiewicza i Monte Cassino na Sępolnie z ul. Swojczycką. Przy okazji przebudowany zostanie układ drogowy na ul. Monte Cassino, Marca Polo i Monopolowej.
To jeszcze nie wszystko. Na nowych mostach Chrobrego od razu powstaną torowiska. Dzięki temu linia tramwajowa, która obecnie kończy się na pętli na Sępolnie, zostanie w przyszłości wydłużona do Swojczyc (obecnie jest projektowana).
W sumie, w ramach inwestycji, powstanie niemal 900 metrów nowych jezdni, ponad kilometr ścieżek rowerowych oraz ponad 1100 m nowych chodników.
Zgodnie z planem, budowa mostów ma trwać 14 miesięcy. Pierwsze samochody powinny więc pojechać nimi w połowie 2023 r. Do tego czasu wrocławianie muszą liczyć się z utrudnieniami.
Piesi mogą na starych mostach korzystać z południowego chodnika. Chodnik północny (po lewej stronie patrząc od strony Sępolna) będzie wyłączony z ruchu. Na czas budowy nie będzie również przejścia ani przejazdu przez ul. Folwarczną (droga na terenie między mostami Chrobrego, a mostami Jagiellońskimi). Tam m.in. będzie montowana konstrukcja mostów, która powstała w Gdyni. Gotowe są już m.in. dźwigary, łuki, poprzecznice oraz wsporniki.