Remonty torowisk we Wrocławiu
Remonty torów w 2019 roku
W 2019 roku realizowane mają być te, które urzędnicy po przeglądzie stanu torowisk w mieście uznali za najpilniejsze.
Do tych zadań należą:
- Zakup i wymiana dwóch rozjazdów i skrzyżowania torowego na pl. Legionów we Wrocławiu;
- Remont torowiska w ul. Ślężnej - od ul. Wiśniowej do ul. Wiegla - II etap (od ul. Dębowej do ul. Wiegla);
- Remont torowiska w ul. Ślężnej - od ul. Sanockiej do ul. Kamiennej
- Remont torowiska w ul. Ślężnej - od ul. Kamiennej do ul. Kuronia
- Zakup rozjazdów tramwajowych: Podwale-Sądowa-Orląt, Świdnicka-Piłsudskiego, Podwale-Muzealna, Świdnicka-Podwale.
Na te prace w 2019 roku zostało zabezpieczonych 16,4 miliona złotych.
>>> W centrum Wrocławia powstanie zielony przystanek [WIZUALIZACJE, AUDIO]
Remonty torów w 2020 roku
- Wymiana dwóch rozjazdów na skrzyżowaniu ul. Piłsudskiego – Świdnicka;
- Wymiana rozjazdu na skrzyżowaniu ul. Podwale - Krupnicza - Sądowa, rozjazd na ul. Podwale od ul. Muzealnej;
- Zakup rozjazdów tramwajowych Pl. Dominikański św. Katarzyny, Piotra Skargi Teatralna Kołłątaja, Małachowskiego Pułaskiego, Skargi Teatralna pl. Dominikański, Hallera Powstańców, Hallera Grabiszyńska, Kazimierza Wielkiego Krupnicza, Legnicka/Złotoryjska.
Remonty torów w 2021 roku
- Wymiana rozjazdu i skrzyżowania torowego na pl. Dominikańskim;
- Wymiana rozjazdu na skrzyżowaniu ul. Podwale - ul. Świdnicka - od strony pl. Teatralnego;
- Wymiana rozjazdu ul. Piotra Skargi - ul.Teatralna rozjazd od ul. Kołłątaja;
- Wymiana rozjazdu ul. Piotra Skargi - ul.Teatralna rozjazd od pl. Dominikańskiego;
- Wymiana rozjazdu ul. Podwale - Krupnicza - Sądowa, rozjazd na ul. Podwale od pl. Orląt Lwowskich;
- Remont torowiska na Mostach Pomorskich.
>>> Najbardziej niebezpieczne miejsca we Wrocławiu. Gdzie jest najwięcej kolizji? [TOP 6]
Remonty torów w 2022 roku
- Remont pętli Zawalna;
- Wymiana rozjazdu na skrzyżowaniu ul. Hallera - ul. Powstańców Śląskich, rozjazd od ul. Hallera;
- Wymiana rozjazdu na skrzyżowaniu ul. Hallera - ul. Grabiszyńska, rozjazd w ul. Hallera;
- Wymiana rozjazdu na skrzyżowaniu ul. Kazimierza Wielkiego - ul. Krupnicza, rozjazd od pl. Dominikańskiego;
Remonty torów w 2023 roku
- Remont torowiska w ul. Pułaskiego;
- Remont torowiska w ul. Żmigrodzkiej na odcinku od ul. Bałtyckiej do ul. Broniewskiego;
- Remont torowiska na pl. Staszica od pl. Strzeleckiego od ul. Łowieckiej;
- Remont torowiska na Moście Osobowickim;
- Wymiana dwóch rozjazdów na skrzyżowaniu ul. Małachowskiego - ul. Pułaskiego.
>>> Duże zmiany na Piłsudskiego we Wrocławiu! Przebudowa potrwa niecałe pół roku [AUDIO]
Wydzielenie torowiska w ulicy Grabiszyńskiej
Torowisko na Grabiszyńskiej ma zostać wydzielone na odcinku od placu Srebrnego do FAT-u. Urzędnicy rozważają także budowę przystanków wiedeńskich "Bzowa" i "Hutmen".
- Po ulicy Grabiszyńskiej w godzinie szczytu w obu kierunkach przy 40% napełnieniu pojazdów komunikacji miejskiej podróżuje ok. 5000 osób natomiast samochodami przy napełnieni 1,5 osoby na pojazd 3660 osób. W związku z tym wydzielenie torowiska na ul. Grabiszyńskiej od pl. Srebrnego do FAT-u pozwoli na eliminację opóźnień i utrudnień oraz poprawę bezpieczeństwa – przekonuje Elwira Nowak, dyrektorka Wydziału Inżynierii Miejskiej magistratu.
>>> OBEJRZYJ atrakcje, które pojawią się we wrocławskim aquaparku [ZDJĘCIA]
Wydzielenie torowisk na Wróblewskiego i Pułaskiego
Urzędnicy zdecydowali też o wydzieleniu torowisk na Wróblewskiego i Pułaskiego, ponieważ samochody najeżdżają tam na torowiska.
- ul. Wróblewskiego od Mostu Zwierzynieckiego do ul. Wystawowej; Projekt ma zostać przygotowany i przekazany do realizacji w 2019 roku
- ul. Pułaskiego od ul. Malachowskiego do ul. Kościuszki – realizacja styczeń 2019 roku wraz z oddaniem do ruchu ulicy Pułaskiego pod wiaduktem.
Nowe buspasy
W te wakacje mają zostać wydzielone buspasy na: Krakowskiej (400 m po obydwu stronach w rejonie węzła z ul. Armii Krajowej), ulicy Podwale (odcinek 300 m od ulicy Kołłątaja do ulicy Świdnickiej – skrajny prawy pas) oraz na Borowskiej (odcinek 400 m od ulicy Ślicznej do Wieczystej).
Zmiany mają zostać wprowadzone także na Krzywoustego, na odcinku o długości 1300 m, od zjazdu z osiedla Psie Pole do ulicy Brucknera.
"Z uwagi na natężenie ruchu nie jest możliwe przeznaczenie jednego pasa ruchu wyłącznie dla komunikacji autobusowej. Dlatego też należy wykonać projekt z wariantami przebiegu buspasa" - informują urzędnicy.
>>> Buspas na Traugutta znów obowiązuje. Nie działał przez prawie pół roku
Wyłączenia sygnalizacji świetlnej
Wytypowane zostały 3 skrzyżowania, na których sygnalizacja świetlna zostanie wyłączona w wakacje 2019 roku.
- Skrzyżowanie ulic Bema i Poniatowskiego
- budowa azyli dla pieszych na wjazdach podporządkowanych
- wyznaczenie ścieżki rowerowej na ulicy Poniatowskiego
- Skrzyżowanie ulic Nauczycielska – Curie - Skłodowskiej
- brak przejść na skrzyżowaniu prowadzących przez drogę główną, możliwe wyłączenie sygnalizacji bez zmian w organizacji ruchu;
- Skrzyżowanie ulic Łużycka – Osobowicka
- brak przejść dla pieszych przez drogę główną, niezbędne zwężenie wjazdów w celu poprawy bezpieczeństwa na skrzyżowaniu.
Posłuchaj materiału reporterki Radia ESKA Justyny Bortnik: