Miasto zdecydowało się podzielić inwestycję na dwa etapy. Ogłoszono nowy przetarg, ale na budowę tylko części trasy, pomiędzy Tesco przy ul. Długiej a Politechniką Wrocławską. Przetarg na pozostały fragment torów ma zostać ogłoszony jesienią.
Odcinek między Tesco a terenem PWr jest trudniejszy do zrealizowania drogowcy będą mieli za zadanie między innymi obniżyć jezdnię pod wiaduktem na Długiej i zsynchronizować prace z PKP PLK.
Urzędnicy zakładają jednak, że pierwszy etap trasy powstanie w ciągu roku. Sam wiadukt ma być przebudowany za to w ciągu 23 miesięcy od podpisania umowy. Cała trasa ma powstać najpóźniej na początku 2021 roku.
Gdzie będą nowe przystanki?
Przewidzianych jest dziewięć nowych przystanków i dwa węzły przesiadkowe.
- Dmowskiego – przystanek tramwajowy i autobusowy
- Długa – przystanek tramwajowy
- Poznańska – zintegrowany węzeł przesiadkowy
- Politechnika – przystanek autobusowo-tramwajowy
- Popowice stacja kolejowa – zintegrowany węzeł przesiadkowy
- Popowice przystanek tramwajowy, przystanek autobusowy
- Białowieska przystanek tramwajowy
- Rysia przystanek tramwajowy
- Wejherowska przystanek autobusowo-tramwajowy
Czytaj także: Sanepid ostrzega przed śmiertelnie niebezpieczną chorobą! Bąblowicą bardzo łatwo się zarazić!