Trwa budowa nowego przystanku kolejowego Wrocław Muchobór. Obok kursujących pociągów budowany jest pierwszy peron i konstrukcja przejścia pod torami. Dwa perony o długości 200 m będą wyższe, co ułatwi podróżnym wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Pojawią się długie wiaty, nowe ławki i tablice informacyjne. Bezpieczne dojście do peronów zapewni nowe przejście podziemne, przewidziano także 4 windy. Nie zapomniano także o rowerzystach, dla których zaplanowano stojaki rowerowe.
Prace prowadzone są obecnie na poziomie torów i w kilkunastometrowym wykopie. Na przystanku widać już konstrukcję pierwszego peronu. Montowana jest już również długa metalowa konstrukcja wiaty.
Przebudowa przystanku obejmie również przyległy przejazd na ul. Traktatowej, gdzie pojawi się nowa jezdnia. O bezpieczeństwo zadbają natomiast nowe urządzenia zabezpieczenia skrzyżowania kolejowo-drogowego.
Inwestycja, która oprócz peronów i przejazdu, obejmuje również sąsiadujące tory, rozjazdy i urządzenia sterowania będzie kosztować ok. 16 mln zł. Nowy przystanek ma być gotowy w 2021 r.
Przez Wrocław Muchobór w ciągu doby przejeżdża ponad 100 pociągów. Blisko 70 pociągów pasażerskich zatrzymuje się na przystanku.