Według wcześniejszych doniesień południowokoreańskich mediów, oraz kwietniowych, anonimowych wypowiedzi przedstawiciela koncernu dla Reutersa, chemiczny gigant LG Chem nosi się z zamiarem budowy fabryki akumulatorów dla aut elektrycznych w Europie, aby zmniejszyć koszty transportu ogniw z Korei oraz zwiększyć możliwości produkcyjne. Ma powstać w Polsce, a dokładniej na Dolnym Śląsku.
LG postawił na Wrocław
Z uwagi na istnienie już w Polsce oddziałów LG Electronics, LG Display i LG Innotek, jako najprawdopodobniejsze miejsce lokalizacji wymienia się Polskę, a dokładniej Biskupice Podgórne pod Wrocławiem. "Dokładne plany powstaną w ciągu półtora roku" - ujawnił Reutersowi anonimowy przedstawiciel firmy.
Tysiące miejsc pracy
Pod Wrocławiem miałoby powstawać blisko 230 tysięcy akumulatorów i ogniw rocznie. Co oznaczałoby, że zakład w Biskupicach byłby drugim tak wielkim spośród należących do LG. Największym jest fabryka w Chinach. Wybudowanie tak dużej fabryki na Dolnym Śląsku oznaczałoby utworzenie tysięcy nowych miejsc pracy.
LG liczy na lawinowo rosnący popyt
Zakład LG Chem w Europie ma uzasadnienie ekonomiczne, ponieważ aktualnie firma dostarcza akumulatory dla kilkunastu tysięcy pojazdów elektrycznych Renault (Zoe i w mniejszym stopniu Twizy). Drugim odbiorcą jest Daimler. Zanim zakład powstanie, swoją część popytu może dołożyć Audi dla produkcyjnej wersji modelu e-tron quattro concept oraz inne spółki grupy Volkswagena. W sumie LG zaopatruje w akumulatory i w ogniwa 25 wytwórców.
16 tysięcy pracowników na całym świecie
LG Chem Poland Sp. z o.o. jest polską firmą działającą z ramienia koreańskiego koncernu LG, który na świecie działa w trzech branżach: chemicznej, elektronicznej i telekomunikacyjnej. LG Chem posiada firmy na kontynencie azjatyckim, amerykańskim i europejskim. Polski oddział spółki powstał w 2006 roku i znajduje się w Biskupicach Podgórnych, 15 km od centrum Wrocławia. W sumie koncern zatrudnia ponad 16 tysięcy pracowników.