Wrocław. Węgiel po preferencyjnych cenach
Wrocławianie mogą już składać wnioski o zakup węgla po preferencyjnych cenach w wybranych Centrach Obsługi Mieszkańca. Z tej możliwości mogą skorzystać osoby, którym przyznano dodatek węglowy oraz wszyscy, których podstawowym źródłem ciepła jest piec na węgiel i ma to potwierdzenie w Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków.
Gospodarstwo domowe będzie mogło nabyć łącznie 3 tony węgla, z czego 1,5 tony w tym roku, a kolejne w 2023 roku.
- We Wrocławiu przyjęliśmy hybrydowy model sprzedaży. Będziemy prowadzić dystrybucję węgla w ramach umowy pomiędzy spółką Ekosystem – reprezentującą gminę a składami węglowymi na terenie Wrocławia. Wiadomo, że aby móc ten proces przeprowadzić, trzeba mieć odpowiednie zaplecze logistyczne i sprzętowe, stąd taka decyzja - podkreśla Przemysław Zaleski, prezes Ekosystemu.
Cena nie zawiera opłaty za transport
Mieszkańcy będą mogli nabywać węgiel po 2 tys. zł za tonę, zgodnie rządowymi wytycznymi. Cena nie zawiera usługi transportu surowca ze składu do gospodarstwa domowego oraz pakowania w worki.
Wszyscy mieszkańcy, którzy spełniają kryteria i są zainteresowani zakupem węgla w cenie 2000 zł za tonę, do 2 grudnia powinni, w jednym z dwóch Centrów Obsługi Mieszkańca, złożyć jednorazowy wniosek, w którym wskazują rodzaj oraz ilość węgla, jakie chcą nabyć w tym roku.
- Procedura składania i weryfikacji wniosków jest prosta. Osoby, które chcą kupić węgiel w preferencyjnych cenach, zapraszamy do naszych Centrów Obsługi Mieszkańca przy ulicy Zapolskiej 4 i Bogusławskiego 8-10. Można tam przyjść już z wypełnionym wnioskiem, wcześniej pobranym np. ze strony wroclaw.pl, czy Ekosystemu lub wypełnić go na miejscu – mówi Bożena Bronowicka, dyrektor Wydziału Spraw Obywatelskich UM Wrocławia. – Przy obsłudze tego procesu do dyspozycji mieszkańców są 2 stanowiska w każdym z tych COM-ów. Jeśli będzie taka potrzeba, otworzymy kolejne – informuje.
Na miejscu wniosek będzie weryfikowany pod kątem spełnienia warunków ustawowych. O tym, kiedy dokonać wpłaty w kolejnych dniach, mieszkańców będą informować pracownicy Ekosystemu. Będzie to zależne od dostępności węgla w składach. Po dwóch dniach roboczych od dokonania wpłaty, w Punkcie Obsługi Klienta Ekosystemu przy ul. Sikorskiego 2/8, (budynek Cuprum Novum), będzie można odebrać fakturę - dokument upoważnia do odbioru surowca. Każdy dostanie wykaz oraz numery telefonów do składów węglowych, aby umówić się już bezpośrednio na dostawę węgla.
Do dyspozycji mieszkańców uruchomiona została infolinia: 71 75 86 996 (w godzinach 7.30-15.30). - Równolegle jesteśmy też w procesie kontraktowania węgla dla wrocławian. Tempo tych działań dyktuje nam spółka skarbu państwa wskazana przez Ministerstwo Aktywów Państwowych. Pozostajemy w gotowości, aby obsłużyć mieszkańców - informuje prezes Zaleski.