Ostatnie wysokopodłogowe autobusy, które zniknęły z wrocławskich ulic to 14 sztuk pojazdów m-ki Volvo B10M. Do tej pory jeździły jeszcze na liniach 112, 113, 612 oraz 128, 409 w dni wolne i weekendy.
Polecany artykuł:
- Przejęcie przez wykonawcę wszystkich zaplanowanych linii kończy etap wymiany 126 autobusów, który MPK przeprowadziło w niespełna dwa lata. Najpierw spółka wydzierżawiła 57 niepodpodłogowych i klimatyzowanych solarisów, a następnie zawarła umowę z podwykonawcą na obsługę wytypowanych linii, której warunkiem było dostarczenie nowych pojazdów marki MAN i solaris urbino alpino – tłumaczy Agnieszka Korzeniowska, rzeczniczka prasowa wrocławskiego MPK.
Ten, kto ma sentyment do autobusów z wysoką podłogą może przyjść pożegnać pierwszy autobus marki Volvo, który jeździł po wrocławskich ulicach ( numer boczny 8008). Pojazd ma na liczniku milion sto tysięcy kilometrów. W piątek, 20 listopada będą go prowadzić kierowcy, którzy odbierali pojazd z fabryki, a potem jeździli nim przez wiele lat.