Prace remontowe zostały rozłożone tak, aby nie wpływały na ruch pasażerski

i

Autor: Port Lotniczy Wrocław, mat. pras. Prace remontowe zostały rozłożone tak, aby nie wpływały na ruch pasażerski

Wrocław: Lotnisko zainwestuje 100 milionów złotych! Sprawdź, w co [WIDEO]

2015-08-07 17:20

Remontują pas startowy, budują nowe oświetlenie nawigacyjne, tworzą dodatkowe zaplecze techniczne oraz rękawy lotnicze. Wrocławski port inwestuje, bo dostał pieniądze z UE.

- Inwestycje te mają strategiczne znaczenie w rozwoju wrocławskiego portu. Ich skalę można porównać do budowy i uruchomienia nowego terminalu, tym razem w obszarze operacyjnym lotniska – mówi Jarosław Wróblewski, wiceprezes Portu Lotniczego Wrocław.

Łączny koszt inwestycji szacowany jest na 100 mln zł. Niemal połowa tej kwoty pochodzi ze środków unijnych, a konkretnie – z Funduszu Spójności w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko UE.

Remontują, kiedy brak pasażerów

Prace remontowe zostały rozłożone tak, aby nie wpływały na ruch pasażerski. Obecnie w poniedziałki, wtorki, czwartki, piątki i soboty remontowana droga startowa. Ponieważ ekipa pracuje nocami, pasażerowie nie odczuwają utrudnień.

- Planowanie remontu zaczęliśmy odpowiednio wcześnie, jeszcze w sezonie zimowym, a harmonogram prac konsultowaliśmy z przewoźnikami. Zależało nam na tym, aby prace nie zatrzymały ruchu pasażerskiego. Dokładamy wszelkich starań, aby minimalizować ewentualne niedogodności – tłumaczy Wróblewski.

Remont podzielony został na etapy. Ekipa przez pięć godzin w ciągu nocy modernizuje ok. 60 m drogi startowej. Władze firmy Strabag, która jest wykonawcą projektu zapewniają, że prace uda się zakończyć do listopada 2015 roku, zaś całość inwestycji - do kwietnia 2016 roku.

Robią to dla podniesienia standardów

Najważniejszy, a jednocześnie najbardziej skomplikowany i kosztowny etap prac, to remont drogi startowej i modernizacja oświetlenia nawigacyjnego. Dzięki niemu uda się jednak przystosować lotnisko do kategorii drugiej ILS, a także podnieść jego standardy nawigacyjne.

W praktyce oznacza to, że starty i lądowania samolotów we Wrocławiu będą możliwe nawet w warunkach ograniczonej widzialności.

- Podniesienie kategorii systemu nawigacji ILS do drugiej, w tym pełne wdrożenie nowych procedur startów i lądowań samolotów w trudniejszych warunkach meteorologicznych nastąpi w 2017 roku. Niemniej już w tym sezonie zimowym nasi pasażerowie odczują korzyści, ponieważ wtedy zaczną obowiązywać nowe procedury startów – opowiada Jarosław Wróblewski.

Co jeszcze zakłada inwestycja?

Władze lotniska planują także budowę zaplecza technicznego w części tzw. non-Schengen starego terminala. Zgodnie z założeniami, ma to być miejsce stacjonowania oraz serwisowania sprzętu do zimowego utrzymania lotniska.

Część środków przeznaczona zostanie także na dwa nowe rękawy lotnicze wraz z zasilaniem, sterowaniem, systemami dokowania samolotów i pełnym uzbrojeniem. Na lotnisko trafią one jeszcze w październiku tego roku.

Poznaj bliżej wrocławskie lotnisko: