Dobiegł końca remont torowiska przy ul. Złotoryjskiej we Wrocławiu. Wymieniono blisko pół kilometra pojedynczego toru, przejazd tramwajowy w ciągu ul. Strzegomskiej oraz sieć trakcyjną. Nowe torowisko zostało wysiane trawą.
- Zielone torowisko gwarantuje cichsze przejazdy tramwajów, zapobiega też wzbijaniu się pyłów z tłucznia. To wszystko oznacza większy komfort dla osób, które mieszkają w okolicy - mówi prezes MPK Wrocław, Krzysztof Balawejder. - Na tym zalety się nie kończą. Zielone torowiska przyczyniają się też do walki ze zmianami klimatu, ograniczając zjawisko tzw. miejskich wysp ciepła.
W związku z zakończeniem prac związanych z remontem torowiska tramwajowego na ul. Złotoryjskiej oraz oddaniem do ruchu przebudowanego torowiska na ul. Śrubowej i Robotniczej, od soboty (15 maja) linia tramwajowa nr 23 powróci na swoją stałą trasę przejazdu od ul. Legnickiej do pętli "Wrocławski Park Przemysłowy" przy skrzyżowaniu ul. Robotniczej i Fabrycznej.
Koniec remontu otworzył tramwajom drogę do pierwszego fragmentu Trasy Autobusowo-Tramwajowej na Nowy Dwór. Torowisko wzdłuż ul. Robotniczej, po którym pojadą tramwaje linii 23, stanowi właśnie jej część.
- To pierwszy odcinek TAT, który idzie w śladzie dawnego torowiska wzdłuż ul. Robotniczej, prowadzącego do dawnej pętli przy Pafawagu, a dziś WPP. Przebudowa tego fragmentu kosztowała ponad 11,6 mln zł - informuje Piotr Paś, prezes Wrocławskich Inwestycji. - Niebawem będziemy gotowi z następnym odcinkiem od pl. Orląt Lwowskich do ul. Śrubowej, który będzie już absolutną nowością w układzie komunikacyjnym miasta.
Całość Trasy Autobusowo-Tramwajowej na Nowy Dwór ma powstać do 2023 roku. Już w najbliższych miesiącach ma zostać oddany do użytku wiadukt w ciągu TAT nad ul. Smolecką. To umożliwi przeprowadzenie objazdów na czas planowanych remontów w ciągu ul. Legnickiej i na pl. Jana Pawła II właśnie świeżo wyremontowanym torowiskiem przy ul. Złotoryjskiej.
Polecany artykuł: