Rozpoczyna się budowa drugiego odcinka trasy autobusowo-tramwajowej na Nowy Dwór. Inwestycja będzie kosztować ponad 81 mln zł, a za jej realizację odpowiadać będzie firma ProTra Building.
Na odcinku od Parku Biznesu do ul. Rogowskiej powstanie 2 km nowej, wydzielonej trasy autobusowo-tramwajowej. Wybudowanych zostanie także pięć nowych przystanków autobusowo-tramwajowych z pełną infrastrukturą.
- Nowa trasa to nie tylko świetna wiadomość dla mieszkańców, ale także możliwość obsługi komunikacyjnej biurowców, które powstały w pobliżu trasy TAT - mówi Piotr Paś, prezes miejskiej spółki Wrocławskie Inwestycje. - Jak zawsze pamiętamy również o rowerzystach oraz pieszych i w ramach tego zadania wybudowana zostanie wydzielona droga rowerowa od Parku Biznesu do ul. Nowodworskiej.
W ramach inwestycji powstanie nowa stacja prostownikowa „Nowodworska” dla zasilania nowych odcinków linii tramwajowej. Przebudowane zostaną też instalacje podziemne m.in. sieć wodociągowa i energetyczna oraz zamontowane zostaną nowoczesne urządzenia sterowania ruchem od ul. Smoleckiej do ul. Rogowskiej.
Wzdłuż TAT pojawi się także nowa zieleń. Tylko na odcinku od ul. Smoleckiej do ul. Rogowskiej posadzonych zostanie 528 drzew w tym: klony, graby, lipy, brzozy, buki, jesiony, dęby czy robinie. Łącznie na dwóch pierwszych odcinkach posadzonych zostanie 765 drzew i ok 30 tys. krzewów.
Budowa odcinka TAT od Parku Biznesu do ul. Rogowskiej ma potrwać 17 miesięcy. Ostatni odcinek od ul. Strzegomskiej do pętli na ul. Rogowskiej jest w fazie projektowania.
Trasa na Nowy Dwór to w sumie 7 kilometrów nowego połączenia komunikacyjnego, które ma zapewnić bezkolizyjny dojazd z Nowego Dworu do centrum Wrocławia. W ramach inwestycji powstają m.in. dwa wiadukty nad ul. Smolecką oraz nad torami kolejowymi w pobliżu ul. Strzegomskiej i Robotniczej. Zakończenie budowy planowane jest w 2023 roku.