We Wrocławiu rusza pilotażowy projekt „Szkolna ulica”

i

Autor: pixabay.com

Zamkną ulice przed szkołami. We Wrocławiu rusza pilotażowy projekt „Szkolna ulica”

2020-09-18 11:18

W październiku we Wrocławiu ruszy pilotażowy projekt „Szkolna ulica”. Przed dwoma szkołami podstawowymi na pół godziny przed pierwszą lekcją zostaną wyłączone z ruchu fragmenty ulic – bezpośrednio do szkoły będzie można się dostać pieszo, rowerem lub hulajnogą. Wrocławska „Szkolna ulica” będzie pierwszym takim projektem w Polsce.

1 października we Wrocławiu wdrożony zostanie pilotażowy projekt „Szkolna ulica”, którego głównym celem jest zwiększenie bezpieczeństwa dzieci na drodze do szkoły. Projekt inspirowany jest bezpośrednio wdrażanym w Wiedniu działaniem „Schulstraße” i będzie pierwszą taką inicjatywą w Polsce.

W projekcie „Szkolna ulica” wezmą udział dwie wrocławskie szkoły podstawowe: Szkoła Podstawowa nr 34 przy ul. Gałczyńskiego oraz Zespół Szkół nr 9 przy ul. Krajewskiego. Na pół godziny przed pierwszą lekcją zamknięte dla ruchu samochodowego zostaną fragmenty ulicy bezpośrednio przy szkole – odcinek ten uczniowie będą mogli przejść na pieszo bądź przejechać na rowerze lub hulajnodze.

We Wrocławiu rusza pilotażowy projekt „Szkolna ulica”

i

Autor: UMW

- Chcemy w ten sposób stworzyć przestrzeń, która będzie przedłużeniem podwórka szkolnego: miejscem spotkań przed lekcjami i rozmów, w którym dzieci poczują się swobodnie i bezpiecznie - mówi Tomasz Stefanicki, zastępca dyrektora Biura Zrównoważonej Mobilności Urzędu Miejskiego Wrocławia.

W pobliżu szkół pojawią się znaki „zakaz ruchu” oraz bariery nożycowe, które wyznaczą odcinki ulic dostępne tylko dla poruszania się pieszo, rowerem bądź hulajnogą. Po ok. 30 minutach, wraz z rozpoczęciem pierwszej lekcji, bariery zostaną usunięte, a na ulicy przywrócony zostanie normalny ruch.

W ramach pilotażowego projektu przeprowadzone będą anonimowe ankiety, które dostarczą informacji o sposobach docierania dzieci do szkół. Analizowany będzie też ruch przed szkołami. Dane te pomogą ocenić projekt i podjąć decyzję o jego ewentualnej kontynuacji.

- Światowa Organizacja Zdrowia zaleca, abyśmy wykonywali codziennie podróże piesze na dystans co najmniej 10 tysięcy kroków. To minimalna dawka ruchu pozwalająca utrzymać właściwą kondycję. W przypadku dzieci najbardziej naturalnym sposobem wywiązania się z tego zalecenia jest droga do szkoły - mówi Tomasz Stefanicki z BZM UMW. - Chcemy ułatwić dzieciom ten ruch i uspokoić obawy rodziców, którzy do tej pory odwozili dzieci pod samą bramę szkoły - skoro nie ma tam już ruchu pojazdów, znika największe zagrożenie.

Pilotażowy projekt "Szkolnej ulicy" rozpocznie się 1 października i potrwa do końca miesiąca.

Mały manat urodził się we Wrocławiu