Sprawdziliśmy jak system oceniają wrocławianie.
- Pieniądze z karty były ściągnięte, a biletu nie mam - skarży się jedna z zapytanych.
- Jak dla mnie wszystko jest ok - ocenia inna.
- Biletomaty wprowadzają bardzo dużo zakłóceń. Te, które były wcześniej, były w porządku - stwierdza następna wrocławianka.
"System jest za duży żeby było idealnie"
- Pojawiają się różne problemy, bo w tak wielkim systemie nie wszystko może odbyć się idealnie - tłumaczy Jacek Sieński z Mennicy Polskiej. - Często jest tak, że jak jest coś nowego, to się z założenia nie podoba. Jest grupa ludzi, która z założenia nowe rozwiązania negują. Myślę, że ta grupa jest po prostu głośna i ją słychać - dodaje Jacek Sieński.
Jak się dowiedzieliśmy nieoficjalnie, MPK zgodziło się na dodatkowe naklejki na szybach, które miałyby instruować pasażerów o tym jak korzystać z nowego systemu.
Nagroda Smart City
Tymczasem Wrocław właśnie został wyróżniony nagrodą Smart City między innymi za wdrożenie bezgotówkowego systemu sprzedaży biletów MPK.
Więcej w materiale reporterki Radia ESKA Kai Paśko: