Biletomaty psują się przy próbie płatności za pomocą aplikacji, kartami jednego z banków nie da się płacić. Nowy system funduje problemy pasażerom [ZDJĘCIA, AUDIO]

2018-03-14 13:30

Nowy system biletomatów w MPK działa, ale nie jest idealny. Pojawiały się problemy z płatnością przez aplikację Google Pay, kasownikami nie obsługującymi kart mBanku, czy kupieniem w automatach biletów czasowych. Pożary gaszone są na bieżąco, ale kilka dni po starcie nowego systemu dalej słuchać niezadowolone głosy.

Sprawdziliśmy jak system oceniają wrocławianie.

- Pieniądze z karty były ściągnięte, a biletu nie mam - skarży się jedna z zapytanych.

- Jak dla mnie wszystko jest ok - ocenia inna.

- Biletomaty wprowadzają bardzo dużo zakłóceń. Te, które były wcześniej, były w porządku - stwierdza następna wrocławianka.

Masz prawo jechać na gapę? Sprawdziliśmy co zrobić, gdy automaty we wrocławskich tramwajach nie działają [AUDIO]

"System jest za duży żeby było idealnie"

- Pojawiają się różne problemy, bo w tak wielkim systemie nie wszystko może odbyć się idealnie - tłumaczy Jacek Sieński z Mennicy Polskiej. - Często jest tak, że jak jest coś nowego, to się z założenia nie podoba. Jest grupa ludzi, która z założenia nowe rozwiązania negują. Myślę, że ta grupa jest po prostu głośna i ją słychać - dodaje Jacek Sieński.

Jak się dowiedzieliśmy nieoficjalnie, MPK zgodziło się na dodatkowe naklejki na szybach, które miałyby instruować pasażerów o tym jak korzystać z nowego systemu.​

Nagroda Smart City

Tymczasem Wrocław właśnie został wyróżniony nagrodą Smart City między innymi za wdrożenie bezgotówkowego systemu sprzedaży biletów MPK.

Więcej w materiale reporterki Radia ESKA Kai Paśko:

Czytaj także: Prawie 18 kg niedowagi i 4 kg kołtunów zamiast sierści! Zefir z gospodarstwa pod Wrocławiem był na granicy śmierci [WIDEO NOWA TV 24 GODZINY, ZDJĘCIA, AUDIO]