Wrocław. Testy elektrycznego ikarusa
To już czwarty autobus testowany w tym roku na liniach aglomeracyjnych, a drugi zero emisyjny. - Po raz kolejny testujemy autobus o napędzie elektrycznym na liniach łączących Wrocław z gminą Długołęka. Tym razem, wyjątkowo, nie będzie to autobus przegubowy – mówi Paulina Tyniec-Piszcz, dyrektor Wydziału Transportu Urzędu Miejskiego Wrocławia.
- Ten nowoczesny pojazd został wyprodukowany w 2021 roku, ma 12 metrów długości, 3 pary drzwi i jest w stanie przewieźć 86 pasażerów, z czego 28 na miejscach siedzących a według producenta jego zasięg na pełnym naładowaniu baterii powinien wynieść ok. 350 km, co także jest przedmiotem prowadzonych testów – dodaje Paulina Tyniec-Piszcz.
Ikarus wyjechał w trasę w poniedziałek, 14 listopada. Zrealizuje następujące odjazdy:
- z Galerii Dominikańskiej o 5:55 jako linia 914 i 15:05 jako linia 924;
- z Jaksonowic o 18:25 jako linia 934;
- z Łoziny o 18:51 jako linia 904;
- z Mulickiej o 17:24 jako linia 934;
- z Pruszowic o 7:07 jako linia 914;
- ze Stępina o 16:34 jako linia 924.
Testy elektrycznego autobusu są kolejnym etapem przygotowań gminy Wrocław do przeprowadzenia przetargu pn. „Świadczenie usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego organizowanego przez Gminę Wrocław na terenie Wrocławia oraz Gmin Wisznia Mała, Długołęka, Czernica i Siechnice”.
Bilet za przejazd testowym autobusem kosztuje tyle co normalnie na liniach strefowych.
Polecany artykuł: